Körkort lätt Mc

Oliveer

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Hoj
ingen än
Hej hade nu tänkt att skaffa mig en lätt mc eftersom jag nyss fyllt 16. Min fråga är då, var kan man hitta en körskola? Jag bor i göteborg så skulle vara tacksam om ni skulle kunna hänvisa till någon som ligger ganska lokalt. Har kollat runt som en galning men utan resultat :/

tack på förhand!// Oliver :tungan

Nästan alla trafikskolor har MC utbildnig men jag tolkar det som att den är till för tung MC. Men om dom har MC utbildning innebär det att man kan ta lätt MC då? :D

helt förvirrad :va

Nästan alla trafikskolor har MC utbildnig men jag tolkar det som att den är till för tung MC. Men om dom har MC utbildning innebär det att man kan ta lätt MC då? :D

helt förvirrad :va

om du går in på länken ja gav dig å sen trycker på fordon till vänster på den sidan så ser man klart och tydligt att dom har en 125a för lätt mc körkortstagare. men enklast är ju att du bara tar och ringer dom på måndag och frågar

Jag vågar säga att de flesta som har motorcykelutbildningar även utbildar lätt MC-förare, eftersom utbildningen är exakt samma som för mellantung eller tung förutom själva motorcykeln, som ju har mindre effekt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla