Körkort hejdå!!!!

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Då var säsongen över, i dubbla bemärkelser....

Idag kom domen från länsstyrelsen, en månads återkallning av körkoret. Som tur är så lägger snön närsomhelst o hojen är parkerad i lycksele för vintern men det är ändå surt.

Detta har här hänt:

Nov -04 blev det 119km/h på 90väg (med bil då)
Maj -05 108km/h på 90 väg www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80904
Juli -06 117km/h på 90väg http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127952

Jag skrev ett snyftbrev förra veckan eftersom jag är i stort behov av körkortet i mitt jobb, men länsstyrelsen var obeveklig trots intyg från arbetsgivaren.

Visst är det så att nu när dom tagit mitt kort så "nollställs" prickarna/varningar/tidigare fortkörningar eller har man fortfarande dessa i ryggsäckan om man skulle ställa till det igen om typ 6 månader?

Dom förseélser du har försvinner INTE bara för att dom har återkallat kortet. Du får 2 nya underbara år som du måste köra lugnt innan det preskiberas.
Däremot så kommer du att bli av med lappen betydligt längre än 1 månad om du åker dit på en fortkörning igen inom dom 2 åren.

Kan hända du får fethög premie oxå. Vissa F-bolag räknar att man bara haft kk sedan den dag man fått det tillbaka efter sin utlåning av det till länstyrelsen. Haft tungt kort 12år men de togs ingen hänsyn till. Men detta gällde mig och Trygg-Hansa. Hopas du slipper dylikt.

Rumpelstiltskin skrev:
2506950 Kan hända du får fethög premie oxå. Vissa F-bolag räknar att man bara haft kk sedan den dag man fått det tillbaka efter sin utlåning av det till länstyrelsen. Haft tungt kort 12år men de togs ingen hänsyn till. Men detta gällde mig och Trygg-Hansa. Hopas du slipper dylikt.

Jaha säg godag då.... jag har trygg-hansa.

Ne nu går jag o lägger mig o hoppas jag vaknar imorgon o allt var en dålig dröm....

Det gällde mig så de behöver inte bli så för dig. Kan hända att jag busat lite hårdare med just dom under åren. Sov så sött.

Fan tre gånger på kort tid, du får lära dig att scanna av områden lite bättre :tummenupp

Har alltid kört för fort och har aldrig fått böter....:tuttar

Micke_Nilsson skrev:
2507392 Fan tre gånger på kort tid, du får lära dig att scanna av områden lite bättre :tummenupp

Har alltid kört för fort och har aldrig fått böter....:tuttar

Sen så ska man ha tur också... Jag kör också alltid för fort och har passerat laserkontroller 5 ggr. En gång var polisen lite ouppmärksam precis när jag kom så att jag hann bromsa, en annan gång upptäckte jag dem och han därför bromsa osv. Tillfälligheter alltihop.

Jag slutar aldrig förvånas över varför man måste basunera ut på ett forum att man blivit av med lappen? :va
Söker du sympati, eller är det lite ballt?

Blip skrev:
2507398 Sen så ska man ha tur också... Jag kör också alltid för fort och har passerat laserkontroller 5 ggr. En gång var polisen lite ouppmärksam precis när jag kom så att jag hann bromsa, en annan gång upptäckte jag dem och han därför bromsa osv. Tillfälligheter alltihop.
Har aldrig heller fått böter inte i sverige i alla fall. Bodde i USA i 2år då blev jag stoppad 8 gånger 7 av de gångerna kom jag undan med en varning:tuttar , men sen en dag blev jag stoppad av en riktig bitch hon gav mig 4 böter på en gång. En för hastigheten, en för att min reg lampa var sönder, en för att ha korsat mitt´linjen och en för att jag hade en doftgran "skymd sikt":confused:

Kawakex skrev:
2507456 Har aldrig heller fått böter inte i sverige i alla fall. Bodde i USA i 2år då blev jag stoppad 8 gånger 7 av de gångerna kom jag undan med en varning:tuttar , men sen en dag blev jag stoppad av en riktig bitch hon gav mig 4 böter på en gång. En för hastigheten, en för att min reg lampa var sönder, en för att ha korsat mitt´linjen och en för att jag hade en doftgran "skymd sikt":confused:

Skymd sikt...ja jävlar...:rofl

Rumpelstiltskin skrev:
2506950 Kan hända du får fethög premie oxå. Vissa F-bolag räknar att man bara haft kk sedan den dag man fått det tillbaka efter sin utlåning av det till länstyrelsen. Haft tungt kort 12år men de togs ingen hänsyn till. Men detta gällde mig och Trygg-Hansa. Hopas du slipper dylikt.

du måste bli av med det längre än 3 mån för att det ska nollas hur många år du haft körkortet

GrimReaper skrev:
2508277 Fan underbart... USA - Frihetens land!!! :tummenupp
I delstaten jag bodde i så var polisen tvungna att komma upp i en viss kvot med böter för att typ bevisa att de inte satt på röven hela dan, så när man var ute och körde i slutet på månaden så gällde det att passa sig. Det sjuka är kör man över en gräns till ett annat county så har de ingen rätt att stoppa än bara om de är en state trooper. Så ligger man på snabbt som bara den och kan vägarna så är det bara att köra till nästa county.:D

nasholm6 skrev:
2506693Idag kom domen från länsstyrelsen, en månads återkallning av körkoret. Som tur är så lägger snön närsomhelst o hojen är parkerad i lycksele för vintern men det är ändå surt.

Har du fått överklaga till Länsrätten då? För det ska du definitivt göra - även om det ser mörkt ut.

HönaPower skrev:
2507409 Jag slutar aldrig förvånas över varför man måste basunera ut på ett forum att man blivit av med lappen? :va

JA!!!! jag söker sympati.... :7peta
NEJ!!! det är inte ballt. :mad:
Hojen är avställd, så det är skit samma. Bara svårt för mig att jobba utan körkortkort.

Däremot undrade jag om jag blir nollställd nu när dom tar lappen ifrån mig, OM jag skulle ställa till det igen?

När jag skulle skriva medgivande ringde jag en advokat. Hon skrev så bra så jag har kvar kortet. Klart värt 2 lappar.

HönaPower skrev:
2507409 Jag slutar aldrig förvånas över varför man måste basunera ut på ett forum att man blivit av med lappen? :va

det känns som han e stolt för det:va

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...