Körkort 2014

Min kompis sa att det bara gällde i 2månader till mig när jag klarade teorin igår. aja, känns lite skönare, men fan det är sommar nu vill bara ut o gasa orkar inte vänta en månad till för att köra upp. Känns lite konstigt att Falun inte har en enda tid på hela året, när vi har minst 2st körskolor i stan som lär ut A...

Min kompis sa att det bara gällde i 2månader till mig när jag klarade teorin igår. aja, känns lite skönare, men fan det är sommar nu vill bara ut o gasa orkar inte vänta en månad till för att köra upp. Känns lite konstigt att Falun inte har en enda tid på hela året, när vi har minst 2st körskolor i stan som lär ut A...

Trafikverket har glömt ändra det på någon av sina sidor. Har hört flera som sagt att det bara gäller 2 månader. Men det stämmer inte! Kikade med trafikskolan :) Ett år har du på dig!

Nyss hemkommen från uppkörningen och är sjukt glad :D

1. Danteee, A2
2.
3.

Last edited:
Världens bästa känsla nästan :P

Försöka hålla minen när folk frågar hur det gick, går typ en halv sekund i bästa fall innan man flinar som en idiot och säger att man tog det! :D

Glöm inte skriva vilket kort ni tog också! A1, A2 eller A!

Jag håller på har fixat till de "måste" grejorna nu.

Risk 1 - Klar
Risk 2 - Klar
Teori - Klar

Dåligt med tider för uppkörning men tror att det blir av i början / mitten Juni.

Igår fixade jag mitt A-kort! Körde hos Anders trafikskola här i Kalmar, sabbade lågfarten men fick göra om den o satte den på andra försöket som tur var! Nu har ja inte tid o skriva mer, ska ut o åka! :D

1. Kodde89, A

1. Danteee, A2
2. Kodde89, A
3. Maljo, A
4.

Äntligen tungt kort, nu är det bara pengarna som begränsar vilken hoj man kan köra! ;)

Vet ni hur det funkar båda mina handledare fick den underbara idén att sälja sina hojar just nu och de kommer kanske inte hinna köpa nya innan det har dragit ihop sig för min del.

Är det okej att handledaren står brevid under övningkörning? Tänker mig framförallt teknik banorna ställa upp ett par konor på gatan och sedan öva lite.

Ser ju inte att det skulle vara något problem men det är lika bra att kolla om det är någon som vet.

Vet ni hur det funkar båda mina handledare fick den underbara idén att sälja sina hojar just nu och de kommer kanske inte hinna köpa nya innan det har dragit ihop sig för min del.

Är det okej att handledaren står brevid under övningkörning? Tänker mig framförallt teknik banorna ställa upp ett par konor på gatan och sedan öva lite.

Ser ju inte att det skulle vara något problem men det är lika bra att kolla om det är någon som vet.
Bör inte vara något problem vid övning av manöverbanorna. För övrigt får handledaren sitta bakpå när man övningskör i trafik. :)

Ja konstigt nog så var det inte någon av dem som var så sugna på det. Men sälja hojarna det går bra :D

Nej men då kan jag ju få till det iallafall, Svårt att tro att det inte skulle vara okej som sagt. Huvudsaken är att handledaren är på "plats" så man inte glider runt själv. Det kan jag ju förstå att det kan vara lite tveksamt.

Komigen nu folks, finns ingen bättre känsla än att klara uppkörningen (skulle väl vara punani i annat fall), åker hem med ett fint jävla smile och ingen är mer nöjd än du. Go lycka till alla!

:tummenupp

Risk 1 - Klar
Risk 2 - Klar
Teori - Klar
Uppkörning - Juni

Last edited:
Teori 27/5 sedan ska uppkörning bokas. Hur ser det ut med tider? väntetid?

Ett litet tips, när man klarat kortet, kopiera den senaste "listan", och lägg till ditt namn. Då slipper någon annan göra det i efterhand. =) Det var ju en rätt skön känsla att fylla på listan själv, minns jag. =)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show