Gratulerar till lappen!WOOOOOOOOOOOP!
Så jävla glad! tog kortet idag, sista veckan i Stockholm med uppkörningar så kändes riktigt skönt att man tog det!

Bara ut och bomba satan innan frosten lägger sig då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gratulerar till lappen!WOOOOOOOOOOOP!
Så jävla glad! tog kortet idag, sista veckan i Stockholm med uppkörningar så kändes riktigt skönt att man tog det!

Nakenhojar är bättre som förstahoj, men det går väl med sportis också.Ska ta kort till våren.hoj blir nått av ´CBR 600rr/ZX6R/R6. känns som det är hyfsade första cyklar.
En helt annan fråga om man köper en 25Kw reggad cykel som körs ostryp.
Är det nått dom kollar på körskolan ? alltså hur min cykel är reggad.
Ska ta A-Obegränsad.
Har inte tänkt o ta allt för många körlektioner då jag ändå kört ganska mycket,mest enduro visserligen. Men jag skulle nog vilja köra upp på min egna cykel.
Jävligt trevlig inspektör dessutom, kan absolut rekomendera Gillinge.Nakenhojar är bättre som förstahoj, men det går väl med sportis också.
Körskolan lär inte kolla på det. Däremot kan du inte köra upp till A med en 25 kW-reggad hoj. Finns minimieffekt och slagvolym som måste uppfyllas. Läs på körkortsportalen![]()
jo jag vet om dom där reglerna (mestadels ialf) men tänkte om just bara om det var nått dom kolla upp att cykeln e reggad som 25kw.Jag fick lappen igår, har fortfarande inte fattat att min dröm har blivit verklighet! imorgon blir det att köpa sin första hoj! En yamaha r1![]()
Du ska nog inte köpa en R1 om du inte har mer erfarenhet av att köra...
börja med en r6 iställetDu ska nog inte köpa en R1 om du inte har mer erfarenhet av att köra...
börja med en r6 istället[/QU]
För sent!![]()
Cheers! På lågfartsdelen alternativ 1 då man ska krypköra genom dom fyra konerna ni vet, får man själv välja åt vilket håll man ska börja och sen åt vilket håll man ska korsa konorna på? Tex man väljer att svänga höger om den första konen? Själv kommer jag inte ihåg det. Eller är det så att inspektören väljer både vilken bana och dessutom åt vilket håll man ska korsa konen på?
Skulle uppskatta ett svar på detta då jag har uppkörning om 2 dagar =)
Cheers! På lågfartsdelen alternativ 1 då man ska krypköra genom dom fyra konerna ni vet, får man själv välja åt vilket håll man ska börja och sen åt vilket håll man ska korsa konorna på? Tex man väljer att svänga höger om den första konen? Själv kommer jag inte ihåg det. Eller är det så att inspektören väljer både vilken bana och dessutom åt vilket håll man ska korsa konen på?
Skulle uppskatta ett svar på detta då jag har uppkörning om 2 dagar =)
Tack som fan för svaret!! Så oavsett vilket håll han säger åt mig att börja på så kan jag alltid välja att köra vänster håll om konorna?
Korrekt! Det enda han/hon säger åt dig som du måste följa på lågfart del 1 är från vilket håll du ska stå i utgångsposition = du kan välja om du ska köra vänster om första konan, oavsett om du har utgångsposition från höger eller vänster sida.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |