Teoriprovet om 12 min. Önska mig Lycka till nu för fän!
26 min och 63 poäng senare är jag i hamn. Nu ska jag försöka uppkörningen.. inte så lätt..
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teoriprovet om 12 min. Önska mig Lycka till nu för fän!

26 min och 63 poäng senare är jag i hamn. Nu ska jag försöka uppkörningen.. inte så lätt..

Lycka till hörrö.
Hade varit intressant att se dig göra lågfarten på din glidare.![]()
Jag gjorde riskettan hos Jarla, fick ett bra intryck av läraren men jag har inte kört där. Man märker att trafikskolorna mjölkar ur en på stålar. Det som är bra är ju att man kan utvecklas snabbare där än privat (om man inte har någon duktig att köra med som är lika pedagogisk). Jag har kört sju lektioner på bana och nu ska jag köra fyra lektioner i trafik och sen är det dags för uppkörning. Pengarna bara flyger iväg, men det känns som det är värt det i slutet när man väl har kortet och glider runt.
Ja, då är det värt varenda spänn...
Gjorde förresten också riskettan på Jarla, helt ok. Kan annars rekommendera (nej, har inte provision) City Trafikskola, kör på Bromma flyg. Tycker de hade bra lärare, bra "det fixar vi"-inställning vid bokning och vettig inställning till hur mycket som krävdes för att klara uppkörningen.
.Sjukt vilken skillnad det är i olika delar av landet. Här i skogen får man tider samma vecka man bokar enligt en polare som håller på med kortet just nu.![]()


Jag fick tid samma dag jag som jag bokade, faktiskt samma timme och minut..![]()

Men ny tid tils på torsdag nästa vecka... Det fanns tidigare tider men jag måste hinna lära mig alla regler och det finns ingen uppkörning förs ens på onsdag om 2 veckor|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |