Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ah näe det där med uppkörningen gick ju åt helvete.. En lätt bakhjulslåsning i 70km/h med full kontroll på cykeln räckte till avbrutet prov.
Tråkigt och höra. Tips är att bara lägga foten, du behöver inte bromsa bak utan bara se att du "arbetar" med båda bromsarna. Min körlärare gav mig det tipset och det gick kanon. Du tar de nästa gång!
Ah näe det där med uppkörningen gick ju åt helvete.. En lätt bakhjulslåsning i 70km/h med full kontroll på cykeln räckte till avbrutet prov.
Dagens krypkörning, den 11:e är det uppkörning.. Rent generellt känner jag att jag klarar mig bra men känner jag migsjälv rätt så kommer jag nästan darra som ett asplöv av nervositet..
Första gången jag kör utan utrustning så det var lite ovant..
Hur tycker ni att detta ser ut? Enligt mätaren går det i 0-4km/h (3km/h i lägsta farten den registrerar). Jag vore tacksam för feedback och ser det bra ut så tar jag tacksamt emot såna kommentarer då det skulle lugna nerverna
Tack för tipset. Nästa gång skiter jag i min egen hoj och jag lånar en hoj med abs. Är inte alls nöjd över hans beslut att kugga mig för detta. Nästa gång blir 5:e Juni i Tullinge istället för Gillinge. Bli kuggad för en bra inbromsning... pfft. (med risk för att låta mer ignorant än vad jag egentligen är..)
Exakt!Annars var rådet, även från min körledare, att bara "låtsas" bromsa bak.
Dem kollade upp så att min 125a var strypt, så gäller antagligen samma för mellanHej! Kollar dom upp privathoj vid uppkörning? Så om jag skulle komma på en äldre Honda Xt 650 som inte är nedstrypt?
(Det gäller nämligen, mellanhojs-uppkörning.)
Kommer inte ihåg om dom gjorde det på privatuppkörarna när jag tog lätta kortet
Tack för svar![]()
Dem kollade upp så att min 125a var strypt, så gäller antagligen samma för mellan![]()
Trist!
Jag låste också upp bakhjulet men släppte direkt.
Var säker på att det var kört men jag fick beröm för att jag fixat upp det?!?!?
Samma här det spöregnade och var svinhalt på flygfältet där jag var... men fick beröm för att jag redde upp situationen. Det var nedbromsningen strax före vändningen i högfartsprovet.
Hej! Kollar dom upp privathoj vid uppkörning?
ja, det är också bra om du tar med dig reg. beviset så dom snabbt ser vilken effekt mm som det är på just din hoj.
Var kan jag köpa Teori böckerna till kortet? (Lätt mc dvs A1) Ska ej gå på trafikskola så undrar om jag ändå kan köpa dom där eller om jag kan beställa dom från nätet?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|