Körkort 2011

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5. 27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7. 28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9. 3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
11. 3/5 Link_696 Lessebo
12. 5/5 Rylander Oxelösund
13. 10/5 TheoFlow Stockholm (Barkarby)
14. 11/5 Kirreno Uppsala
15. 11/5 Crassappeal Gävle
16. 11/5 Nibla (Tullinge)
17. 11/5 Cross250cc Stockholm (Tullinge)
18. 11/5 Bimpen Stockholm (barkarby)
19. 12/5 Sam.g Stockholm (Barkarby)
20. 12/5 B33R, Barkarby
21. 13/5 redz Jönköping
22. 13/5 raaz83 Jönköping
23. 16/5 Strandiz Göteborg(körde upp i Malmö)
24. 17/5 Wrazxc, Åmål (Uppkörning Karlstad)
25. 18/5 lekwall, Linköping
26. 18/5 pumpe3 STHLM (Tullinge)

Kl 12.15 var kortet i handen idag, så jävla skönt (tjejen klarade det även hon lite senare).
 

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Tjena alla.. Har följt tråden rätt länge nu. Många bra tips!!!
Satte själv skrivningen idag 63/65 så jävla nöjd :banana
Har bokat uppköringen till den 30 i Ludvika. Hur tror ni det är att köra upp i en stad man inte har kört i så mycket? Är det mycket "kör mot Örebro" så va det när jag tog B kort för 15 år sen.
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3. 26/4 SuperbikeLKPG, Linköping
4. 27/4 Adde-på-2-hjul, Uppsala
5. 27/4 Cagiva raptor, Uppsala
6. 27/4 Istvan84, Borås
7. 28/4 SheikYoras, Hbg
8. 28/4 Henkenilsson, Kristianstad
9. 3/5 Rags, Uppsala
10. 4/5 Maxb, Stockholm (Tullinge)
11. 3/5 Link_696 Lessebo
12. 5/5 Rylander Oxelösund
13. 10/5 TheoFlow Stockholm (Barkarby)
14. 11/5 Kirreno Uppsala
15. 11/5 Crassappeal Gävle
16. 11/5 Nibla (Tullinge)
17. 11/5 Cross250cc Stockholm (Tullinge)
18. 11/5 Bimpen Stockholm (barkarby)
19. 12/5 Sam.g Stockholm (Barkarby)
20. 12/5 B33R, Barkarby
21. 13/5 redz Jönköping
22. 13/5 raaz83 Jönköping
23. 16/5 Strandiz Göteborg(körde upp i Malmö)
24. 17/5 Wrazxc, Åmål (Uppkörning Karlstad)
25. 18/5 lekwall, Linköping
26. 18/5 Cubalibre, Göteborg(Säve)

Så jävla gott!!!! Synd på pissvädret vi har i Gbg idag bara!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tjena alla.. Har följt tråden rätt länge nu. Många bra tips!!!
Satte själv skrivningen idag 63/65 så jävla nöjd :banana
Har bokat uppköringen till den 30 i Ludvika. Hur tror ni det är att köra upp i en stad man inte har kört i så mycket? Är det mycket "kör mot Örebro" så va det när jag tog B kort för 15 år sen.

Det är bara att säga att du inte hittar i stan innan uppkörningen, och måste köra på skyltning så brukar de kunna anpassa sig till det.
 

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Det är bara att säga att du inte hittar i stan innan uppkörningen, och måste köra på skyltning så brukar de kunna anpassa sig till det.

Ok tack det ska jag göra. Hur funkar det med säkerhetskontrollerna, får alla göra det och kan det bli den stora kontrollen lika väl som den vanliga?
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Ok tack det ska jag göra. Hur funkar det med säkerhetskontrollerna, får alla göra det och kan det bli den stora kontrollen lika väl som den vanliga?

När det gäller körningen så såelar det ingen roll om du känner till stället eller ej. Han talar ju om för dig om du skall svänga vänster eller höger, eller så ber han dig följa skyltarna mot ett mål bara.

Och säkerhetskontrollen är uppdelad, och man får en del, aldrig hela.....du kan t.e.x få belysning, lager, el, drivpaket, däck & fälg.

Du kan dock inte bli kuggad på säkerhetskontrollen, så oroa dig inte för mycket över den.

Lycka till!
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
Handledare

Har blivit tillfrågad om jag kan vara handledare. Personen i fråga vet att jag inte haft kortet tillräckligt länge utan är bara ute efter min hjälp på framförallt lågfartbanan. Tanken är att jag tar hennes hoj till det avskilda området (hon i bil), hon kör övningarna och därefter kör vi hem.

Så min fråga är: Om farbror blå kommer förbi och vill se handledarbevis och jag inte har något. Åker jag på något då? Jag är ju egentligen bara där som en privatperson. Jag anser att om någon kontroll skulle ske är det den övningskörande som åker på det.

Rätt eller fel?
 

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
När det gäller körningen så såelar det ingen roll om du känner till stället eller ej. Han talar ju om för dig om du skall svänga vänster eller höger, eller så ber han dig följa skyltarna mot ett mål bara.

Och säkerhetskontrollen är uppdelad, och man får en del, aldrig hela.....du kan t.e.x få belysning, lager, el, drivpaket, däck & fälg.

Du kan dock inte bli kuggad på säkerhetskontrollen, så oroa dig inte för mycket över den.

Lycka till!

Ok tack för det!
 

Cubalibre

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ1 2008
Har blivit tillfrågad om jag kan vara handledare. Personen i fråga vet att jag inte haft kortet tillräckligt länge utan är bara ute efter min hjälp på framförallt lågfartbanan. Tanken är att jag tar hennes hoj till det avskilda området (hon i bil), hon kör övningarna och därefter kör vi hem.

Så min fråga är: Om farbror blå kommer förbi och vill se handledarbevis och jag inte har något. Åker jag på något då? Jag är ju egentligen bara där som en privatperson. Jag anser att om någon kontroll skulle ske är det den övningskörande som åker på det.

Rätt eller fel?

Givetvis bryter ni mot lagen, MEN jag tycker personligen att det skulle krävas en mycket grinig polis att bry sig om det där, så länge ni håller er på något "öde" ställe. Tror väl dock inte att du åker på något, utan det är väl hon som blir av med lämpet i värsta fall, men jag vågar inte svära på det.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hej igen!

Ska gå risk1 för bil i morgon.

Men behöver ja gå risk1 för mc med?
Eller e det samma som bil?
 

kuckel

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki Verys 2015
Eftersom alla i denna tråd verkar ha klarat sin uppkörning så får väl jag anmäla mig som den 1:e som kuggade. I måndags började helt plötsligt högfartsprovet gå åt h-e så konerna flög och idag blev det likadant på uppkörningen *suck ... någon annan som har misslyckats eller är man helt ensam?
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Eftersom alla i denna tråd verkar ha klarat sin uppkörning så får väl jag anmäla mig som den 1:e som kuggade. I måndags började helt plötsligt högfartsprovet gå åt h-e så konerna flög och idag blev det likadant på uppkörningen *suck ... någon annan som har misslyckats eller är man helt ensam?

Tjenare

Nädå, gjorde "några" försök för ca 6 år sen med lappen.... Sket sig kungligt då å jag tappade sugen totalt.. Men 6 år senare, lite äldre:) å kanske lite visare:rolleyes: å en mycket god dam som ställt upp å engagerat sig för mitt körkort så satt den nu i april...
Så ta det lugnt, ge inte upp.....

Mvh Danne
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Eftersom alla i denna tråd verkar ha klarat sin uppkörning så får väl jag anmäla mig som den 1:e som kuggade. I måndags började helt plötsligt högfartsprovet gå åt h-e så konerna flög och idag blev det likadant på uppkörningen *suck ... någon annan som har misslyckats eller är man helt ensam?

Det e nerverna som spökat på dig. Det är bara att nöta lite till tills du är hundra på att sätta den. Kämpa på. :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eftersom alla i denna tråd verkar ha klarat sin uppkörning så får väl jag anmäla mig som den 1:e som kuggade. I måndags började helt plötsligt högfartsprovet gå åt h-e så konerna flög och idag blev det likadant på uppkörningen *suck ... någon annan som har misslyckats eller är man helt ensam?

Nejdå, du är inte ens först i tråden har jag för mig. Det är bara ovanligare att folk berättar att de missade det.
På't igen! Så går det bättre nästa gång.
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Tack! Det är sånt som man behöver höra. Just nu kämpar man med lusten att sälja skiten och byta bil istället.

Äsch, på't igen bara :) Förra året var det massvis med folk som misslyckades första gången, bland annat jag. På mina uppkörningar var det en kvinna som misslyckades för 2a och 3e gången. Dessutom var det på första momentet, krypkörningen, alla gångerna. Hon borde lärt sig att 300 kg Harley-Davidson inte är en förstahoj :skrämd
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top