Västerhaninge trafikskola?
Ja, du med eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Västerhaninge trafikskola?

51 rätt idag :-( många cp frågor :-(
Sen börjar man ju fundera på vad riskutb är till för när dom lär ut felaktiga saker! 4 grejor fick jag fel på som jag lärt mig på ettan..... Lagomt bitter!
Vilka frågor var det och vad svarade du? (Om du kommer ihåg)
Nån av er som är klara kanske vill sälja en övningskörningsväst för billig slant?
Jag väntar fortfarande på mina papper, att det ska ta så jäkla lång tid
Och ja, självklart skulle man fyllt i tidigare men det blev en impulsgrej av köpa hoj och fylla i ansökan.
Jadu va fan var dom....
Om npgon kör om dig vilket av alternativen stämmer då.
Där sa ledaren på riskutbildningen att man är tvingad att köra ut på vägrenen för att underlätta omkörningen (vilket jag även svarade) men det fick jag fel på. Sen var det någon statestikfråga på hur många som omkommer i mc olyckor sen var det några mer som jag inte kommer ihåg.
Den där ledaren borde fan inte få hålla i riskutbildningen om han lär ut sånt. Du ä aldrig tvungen att åka ut på vägrenen. Det kan tom vara farligt och bör undvikas speciellt vid nattkörning då det kan gå folk där , ligga grus (vilket man helt klart inte vill rejsa runt i med hojen) och annat skräp.
Sedan får man ju göra det om man känner för att vara snäll, men inget tvång alls.
Just den frågan var det en tjej som sa emot han lite att hon ville ju inte bli tvingade att köra ut dä men då svarade han att det är man tvungen till så länge inte det är en fara för dig eller andra trafikanter osv osv....
Själv så hade jag ju gärna svarat att man ska bibehålla samma fart och ligga kvar men med det i bakhuvudet så svarade jag ju givetvis det han sa var rätt.....
Hjälper det verkligen att man ringer dit ? Vart ringer man isåfall ? ;p

När jag skulle ansöka, ringde jag några dagar efter att jag skickat in papperna, och medan jag väntade i telefonen fixade de det![]()
Ja, du med eller?
Samma tid och så verkar det bli uppkörning v. 21. Nu är det inte långt kvar. Syns i morgon! Hoppas vi slipper allt för kluddiga datumparkeringsskyltar!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Bara uppkörningen kvar nu då! Verkar som vi hamnar i samma grupp, vi var 3 från körskolan som skrev upp idag och dom behöver bara en till för att boka uppkörningJag skickade in min ansökan för 3 veckor sedan och idag gjorde jag teoriprovet! Då har jag alltså redan hunnit göra riskettan och 2an på den tiden.... Allt går bara man ligger i!

När jag skulle ansöka, ringde jag några dagar efter att jag skickat in papperna, och medan jag väntade i telefonen fixade de det![]()
Det kanske bara är jag, och hojen jag övningskör med men de har en bmwf800r som är strypt till 25kW och en som är full effekt, jag känner fan ingen skillnad på dem :/
Är det för att f800r inte har så mycket effekt från början eller kan de faktiskt vara så att man inte märker jätte stor skillnad förrens man börjar riktigt maxa dem?
Klarade provet gött som fanBara uppkörningen kvar nu då! Verkar som vi hamnar i samma grupp, vi var 3 från körskolan som skrev upp idag och dom behöver bara en till för att boka uppkörning
![]()
Hur är det med risk 2an. Hur mycket kör erfarenheter är det som krävs? Räcker det att man kan hitta dragläget och hyfsad på kurvteknik? Är det stor risk att man blir underkänd på den? Hinner nämligen bara ta 2-3 körlektioner innan jag ska göra bort det den 27e maj..
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |