Yess äntligen! Vackert väder, skönt folk och en trevlig uppkörning!
Vi som tog körkort 2011
1. eastflower
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
STORT grattis!!
Avis som bara den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi som tog körkort 2011
1. eastflower
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
STORT grattis!!
Avis som bara den![]()

tack!Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså
.
-Inget snack om saken, du får godkänt.
Tack!Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså
. Synd att man inte fick han på första uppkörningen , men men. När jag e klar med lite skolarbete blir ut att köra i detta underbara väder !!
![]()
![]()
Bokat två lektioner den första veckan. Hinner man bli färdig i mitten utav Juni tror ni?Klockan 1135 idag, 26 april med lappen handen. Skriver en redogörelse senare... Dags att jobbe
Tack!Kom precis hem från uppkörningen faktiskt. Inspektören var en riktigt skön snubbe asså
. Synd att man inte fick han på första uppkörningen , men men. När jag e klar med lite skolarbete blir ut att köra i detta underbara väder !!
![]()
![]()

Hur gick uppkörningen? gjorde du några misstag?
vad körde du upp med för hoj?
Grattis än en gång![]()

grattisTog mitt körkort idagkänns grymt bra, blev några mil på bågen ikväll
![]()
lycka till, jag har min om en månad här i BoråsGrattis på er, jag har uppkörning imorgon i GBG Säve, där jag aldrig kört hoj innan. Så lite nervigt, sen är jag nervös över säkerhetskontrollen med, för jag har ju inget centralstöd, då är det ju genast mkt som blir jobbare att kolla. Framförallt lager, men även däck och bromsar... Hur har de gjort för er andra som inte har haft centralstöd?
Gud är så nervös. Kör ju som privatist med, fick mitt lämp för 1 månad sedan. Hoppas de inte är för hårda, känner mig faktiskt ganska duktig på det mesta. Men är mer orolig för mina nerver..
Wish me luck...
Grattis på er, jag har uppkörning imorgon i GBG Säve, där jag aldrig kört hoj innan. Så lite nervigt, sen är jag nervös över säkerhetskontrollen med, för jag har ju inget centralstöd, då är det ju genast mkt som blir jobbare att kolla. Framförallt lager, men även däck och bromsar... Hur har de gjort för er andra som inte har haft centralstöd?
Gud är så nervös. Kör ju som privatist med, fick mitt lämp för 1 månad sedan. Hoppas de inte är för hårda, känner mig faktiskt ganska duktig på det mesta. Men är mer orolig för mina nerver..
Wish me luck...
Tog mitt körkort idagkänns grymt bra, blev några mil på bågen ikväll
![]()
(enligt mig dock)....men efter vi kom tillbaka till Bulltofta Malmö med instruktören å han säger att det blev godkänt prov
visste fn inte vad jag skulle ta vägen......så JVLA skönt...där satt den

Grattis brollan!! 32 år av väntan är över!!![]()

Klockan 1135 idag, 26 april med lappen handen. Skriver en redogörelse senare... Dags att jobbe

En kort redogörelse som sagt hur allt gick till
Risk1 15 mars
Första lektionen 16 mars, direkt efter den bokades Risk2 15 april.
Två veckor innan Risk2 bokar jag teorin 19 april....satt som en smäck.....får uppkörningen inbokad direkt efter godkänd teo...
Kör 10 lektioner mellan 16 mars och 21 april.....
Uppkörningen på lågfarten inga problem alls, men på vägen skiter det sig kungligt(enligt mig dock)....men efter vi kom tillbaka till Bulltofta Malmö med instruktören å han säger att det blev godkänt prov
visste fn inte vad jag skulle ta vägen......så JVLA skönt...där satt den
![]()

Uppkörning gick som smält smörLätt och enkelt. Gjorde inga fel under manöverbanan, klarade allt på första försöket. Efter säkerhetskontrollen sa inspektören: Det är bra, du har full koll, du tog med allt
Sånt lyfter en
Sen under körningen var jag nära på att missa en bil som kom från höger men hann ändå stanna i god tid. Gjorde inte så många fel, han tyckte bara att det var bra om man hittade luckor och stack ifrån han vilket jag gjorde ett par gånger, då flyter man med i trafiken.
Oh juste, missa en växling vid 70 bromsningen, men det blev vara lite extra motorvarv inget mer med det, la ba i nästa och allt gick supert.
Haha måste säga efter körningen när han skulle berätta resultatet. Så tar han av sig hjälmen sträcker på lite och säger:
-Vilket fint väder det ärDu får godkänt, fint kört.
Alltså inte så mycket snack om saken
Jag körde upp med en Honda cbr 125 cc. Tog alltså A1.
Till alla er som ska ta kort i år, tips från kontrollinspektören:
- Nu är det motorcykel vi kör, ett bra och smidigt fordon, vi kommer snabbt upp i hastighet men vi ska även följa trafikreglerna och få trafiken att flyta.
Så kör med hjärna och förnuft så ska uppkörningen va en baggisLYCKA TILL ALLA FRAMTIDA HOJFÖRARE
![]()
Duktig pånke
app app appp !!!
inte glömma de 3 über lektioner du äran att delta i av das fürer (mig)
Sitt inte här å hecka, in på SMC å boka nu en Knix i grön grupp omedelbums !!
![]()

........Grattis på er, jag har uppkörning imorgon i GBG Säve, där jag aldrig kört hoj innan. Så lite nervigt, sen är jag nervös över säkerhetskontrollen med, för jag har ju inget centralstöd, då är det ju genast mkt som blir jobbare att kolla. Framförallt lager, men även däck och bromsar... Hur har de gjort för er andra som inte har haft centralstöd?
Wish me luck...
Edit: Danne äre ok om jag får va 1:a?
Vi som tog körkort 2011
1. 26/4 Eastflower, Halmstad
2. 26/4 Danne1979, Lund
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |