Körkort 2011

lägg tiden i trafiken konbanorna var enkla satte upp lite konor hemma och körde i ca 30 min och på uppkörningen sa de inget. trafiken var värre
 
Någon som kan ge mig en snabb walktrough på hur ja gör teori och uppkörning "privat" utan körskola, efter jag gjor riskettan och risktvåan på en körskola?

har en handledare ja övningskör med

skulle uppskattas!

mvh
 
Någon som kan ge mig en snabb walktrough på hur ja gör teori och uppkörning "privat" utan körskola, efter jag gjor riskettan och risktvåan på en körskola?

har en handledare ja övningskör med

skulle uppskattas!

mvh

Se till att nöta låg- och högfartsövningarna (tot blir det väl 8a(?) varianter med höger och vänster) rejält!!! Glöm heller inte säkerhetskontrollen! Har du otur blir det hela kontrollen (eftersom du är privatist)

Googla lite på de vanligaste orsakerna till att kugga, så att du kan jobba lite extra på de punkterna.
 
alltså hur svåra är de där konbanorna? då de verkar som de flesta lägger mer körlektioner där än i trafik?

Kan väl bero på att det är (iaf för många) den svåraste biten. Oftast så har man väl haft körkort för bil ett par år när man tar mckort, vilket gör att trafikvanan redan finns där?

Ligger mycket i det Plazmite säger. Sedan finns även ett inneboende problem i att inte kunna hantera sitt fordon; man fungerar dåligt i trafiken om man är osäker.

De som kört mycket 2 hjuligt (cross osv.) kanske tycker att Konbanan är enkel och vi som kört mycket i trafik tycker att det är enkelt.

Konbanan handlar om en "aha" upplevelse (tycker jag). När man väl förstår hur man håller balansen är det LÄTT. Högfarten handlar om blicken. Mao, det kan gå på 1-2 lektioner om du har lätt för det. :glömdet
 
Jag körde en lektion i trafik, men en hel bunke på de förbannade lågfartsbanorna. Jag har rätt pissig balans. Det varierar från person till person var man har svårigheterna, och så finns det en det som tycker allt är plättlätt.
 
Har du otur blir det hela kontrollen (eftersom du är privatist)

Vilket jävla skitsnack!
Det där är bara en stor jäkla myt.
Dom har större koll på folk som kommer ifrån en trafikskola än om man kör upp privat. För har man gått körskola så SKA man kunna allt 1000ggr bättre än en privatist.

Ang säkerhetskontrollerna så är det en utav det lättaste "provet" du kan få.
Kolla youtube klipp om och om igen. Träna på eran egen hoj och vips så sitter det.
Jag gjorde en säkerhetskontroll på min hoj (fullständig) varje gång jag gick ut i garaget. Även om jag inte skulle köra något.
 
Last edited:
stämmer det fraden säger de är lite hårdare, men man gör samma saker som alla andra och lika mycket/länge som alla andra. Men de kan vara lite hårdare för om du kommer från en skola och gör en liten miss så tror dom att du kan det ändå! (för annars skulle inte körskolan säga att det var dags att köra upp)
 
Ligger mycket i det Plazmite säger. Sedan finns även ett inneboende problem i att inte kunna hantera sitt fordon; man fungerar dåligt i trafiken om man är osäker.

De som kört mycket 2 hjuligt (cross osv.) kanske tycker att Konbanan är enkel och vi som kört mycket i trafik tycker att det är enkelt.

Konbanan handlar om en "aha" upplevelse (tycker jag). När man väl förstår hur man håller balansen är det LÄTT. Högfarten handlar om blicken. Mao, det kan gå på 1-2 lektioner om du har lätt för det. :glömdet

jo de kan ju stämma, har ju haft körkort i 9 år och CE i nårra år.

men i trafiken är man väl ändå rätt säker känns de som, bilen kör man ju dagligen, hoj har man kört till och från hela tiden känns de som =) . bara att man ska komma ihog att kolla speglar och vända på huvet och blinka.
Provade idag att kör ena lågfartsbanan den avlånga på våran leriga grusväg med lite vatten på, inte jättelätt men efter ett par vändor så kändes de som om man kom på de lite när man ska vända efter sista konen på väg tillbaka, de va de jag tyckte var svårast.
 
Någon som kan ge mig en snabb walktrough på hur ja gör teori och uppkörning "privat" utan körskola, efter jag gjor riskettan och risktvåan på en körskola?

har en handledare ja övningskör med

skulle uppskattas!

mvh

Har för mig att man inte får boka teori förrän man gjort risk2. Se därför till att boka teorin så snabbt som möjligt och om det är lång väntetid så fråga om det finns på något annat ställe i närheten. Så gjorde jag och det skiljde 2 veckor. Boka uppkörningen direkt efter du har gjort teorin.

Kör du upp med miton eller? Högfarten är busenkel, lågfarten är det krångliga. Jag hade tur och fick den lättare banan (den som man stannar 3 ggr på) och jag gjorde mitt bästa och blev godkänd på andra försöket. Tror jag var lite över linjen men han tog hänsyn eftersom jag körde upp på miton.

tack då vet ja :tummenupp
gött det har ja redan gjort fast va när ja skulle ta eu mopped körkort
hoppas det e lika lätt nu

Konbanan till moppekortet kan vilken apa som helst klara. Det är andra bullar här ;)
 
Låter lite skumt? Vilken skola i götet kör du?

Jag har tagit 2 dubbellektioner på Wrights körskola nu, sen har jag bokat in 4 dubbellektioner på Hjamar branting platsens trafikskola i början av April.

Körde andra lektionen idag och det gick mycket bättre idag. Körde dock 4-5km/h, men det skall väl räcka med det tycker jag.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top