Acid Nation
Utan tvekan!
Denna väntan, den gör mig galen! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Inte för att vara grinig eller så. Hela listan är ju inte kopierad. Dessa sakans
110. 14/7 Anybe, Hasseludden (Uppkörning Barkaby)
111. 19/7 BMW Dräparen, Södertälje (Uppkörning Tullinge)
112. 23/6 jimb0b, Stockholm (Uppkörning Barkaby)
113. 25/7 Glidargrabb, Jönköping
.
Aha det visste jag icke grattis till alla er med!
(Är du på mig för att jag har en BMW?????) Hmm....
Ja bara om du kör en äcklig BMW (bilen). Det är dem jag dräper.
Jag blev kuggad idag för att jag har dålig kurvteknik i högfartsbanan. Enligt snubben så bryter jag ner hojjen och jobbar för mycket med kroppen, istället för att låta hojen göra jobbet. Jag sa till honom att jag har kontroll i svängarna. Han svarade "Det ser inte bra ut".
Det tyckte jag var så otroligt löjlig anledning att bli kuggad för. Så nu undrar jag, är det någon som vet om det går att få tag i papperna som uppkörningsförättaren går efter? Finns det verkligen en punkt som säger att du ska ta lugna svängar?
Tjena alla mc åkare! Ny här och vill tackar för allt info som finns på denne tråden. De har hjälpt mig mkt mot mitt mc kort![]()
Körde upp i tisdags och klarade de![]()
körde upp i tullinge för andra gången och fick göra exakt samma kontroller o konbanor som första gången jag körde upp.. lågfart (4 koner), säkerhetskontroll El. Körde ut mot slingerbulten o sen rakt fram i korsningen o in på grusvägen o sen tillbaka
Tackar alla hör för mycket bra lässning o hjälp/tips.. Lappen avklarad, rejält skakis på lågfartsdelen men han gav mig en endra chans. höghastighet och bromstest samt avslutande trafikkörning gick galant, så nu får man f.r.o.m. 27/ 7 med start i Nyköping köra alldeles själv! Satan va kul det är! Tack o hej så syns vi på vägarna!

Hej alla glada!
Har det lätta kortet och ska ta mellan när åldern faller in.
grejen är att jag fyller 18 i mitten av oktober 2012.
och 2013 kommer skiten med dom nya mc behörigheterna..
Jag försökte att få en uppkörning förra hösten (mitten av oktober) men ringde och hörde att transportstyrelsen hade stängt igen 5 dagar tidigare.
SÅ NU TILL MIN FRÅGA tror ni att man kan ligga på å tjata på transportstyrelsen om att få lite dispans, och ha öppet till typ 20e oktober istället så jag kan köra upp ( om vädret tillåter självklart) eller är det helt kört?![]()
Jag blev kuggad idag för att jag har dålig kurvteknik i högfartsbanan. Enligt snubben så bryter jag ner hojjen och jobbar för mycket med kroppen, istället för att låta hojen göra jobbet. Jag sa till honom att jag har kontroll i svängarna. Han svarade "Det ser inte bra ut".
Det tyckte jag var så otroligt löjlig anledning att bli kuggad för. Så nu undrar jag, är det någon som vet om det går att få tag i papperna som uppkörningsförättaren går efter? Finns det verkligen en punkt som säger att du ska ta lugna svängar?
jag har uppkörning på torsdag, skulle egentligen ha den om ca 3 veckor men ringde in och fick en tidigare tid... kan säga att jag är riktigt nervös och tränar lågfart och garage vändningar ganska mycket
Edit: gärna tips! speciellt lågfart och en video på kontrollen skulle vara guld värt![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |