Körkort 2009

Brunken

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Hoj
Snart........
Tjena!

Nu är det äntligen dags för B-kort! Den 17 Mars bär det av för både skrivning och uppkörning på samma dag.

Därför skulle det vara snällt om ni ville ge mig lite tips och trix inför uppkörning och skrivning. Vad man ska tänka på och hur man bör utföra vissa moment.

Det vore också roligt om ni kunde dela med er av vad ni gjorde vad som var rätt och felaktigt på eran uppkörning. Vad vare som gjorde att ni kanske kugga första gången osv?

De material jag använder mig av nu är:
-Körkortsboken nr: 15
-Bonniers trafikskola 2009
-Korkortonline.se full tillgång

Privat övningskörning tillsamans med trafikskola. Kör upp med trafikskola.

Så har ni något och dela med er av får ni en guldstjärna! :tummenupp

Hoppas att du inte har betalat något för Bonniers Trafikskola. Jag tycker att det är dynga.

lycka till!:tummenupp själv har jag skrivningen nu den 20:e och körningen den 27:e...:gnissla

Vad är det som är dynga? Verkar bra tycker ja. Vad är din åsikt? :rolleyes:

Bortkassatde pengar. Iaf om du går via trafikskola, då får du väl ett lösenord till ett program med 8 olika prov som du kan plugga på:va
Eller går du just på den trafikskolan som inte tillhandahåller denna tjänsten?

Om du hade gjort allt privat så hade jag kanske kunnat förstå dig, men du kanske laddade ner Bonniers?

Bortkassatde pengar. Iaf om du går via trafikskola, då får du väl ett lösenord till ett program med 8 olika prov som du kan plugga på:va

Om du hade gjort allt privat så hade jag kanske kunnat förstå dig, men du kanske laddade ner Bonniers?

Har inte fått något lösenord av min körskola. Anser inte att 300kr är bortkastat för att lära sig de som behövs för teorin. :tummenupp

när du väl sitter där på teoriprovet så kommer du att svära för frågorna som är på teoriprovet är inte desamma som i bonniers teoriprov.
jag vet för jag har suttit där själv min vän.
klarar du provet så kommer det att vara på marginalen men lycka till.:tummenupp

Men det viktigaste då, MellanMC-kortet?(för att jag antar du är 90:a eller 91:a) har du tagit det än elelr ska du ta det snart?

Dom proverna man får av körskolan är enligt mig det man kan kalla dynga. Pluggade på dom och misslyckades på mitt första teoriprov på mc men andra provet klarade jag galant, och då hade jag använt Bonniers.

Last edited:
Själv funderar jag också på B-behörighet iår.

Är en av få som sitter på obegränsat A men aldrig tagit B-kort :D

Men bil är ju rätt tråkigt..:rolleyes:

när du väl sitter där på teoriprovet så kommer du att svära för frågorna som är på teoriprovet är inte desamma som i bonniers teoriprov.
jag vet för jag har suttit där själv min vän.
klarar du provet så kommer det att vara på marginalen men lycka till.:tummenupp

Jo de är sant men jag använder mig inte bara av Bonniers utan även annat teorimaterial. Vad rekomenderar du som redan har suttit där?

Tack! :tummenupp

Men nödvändigt.... :)

Men det viktigaste då, MellanMC-kortet?(för att jag antar du är 90:a eller 91:a) har du tagit det än elelr ska du ta det snart?

Jag kommer nog att prioritera B-kortet före A-kortet då jag är i mer behov av det.

Last edited:
Själv funderar jag också på B-behörighet iår.

Är en av få som sitter på obegränsat A men aldrig tagit B-kort :D

nu har jag inte obegränsat ännu, men även jag tog mc-kort långt före b-kortet:)
mc är ju bra mycket roligare än bil:D

och till alla som tycker att "mc är fan bara för nöjes skull, det är inte praktiskt för fem öre" så säger jag att man är inte mer praktisk än man gör sig!:yoparty
en mc duger till mycket om man bara är lite inovativ. jag har bland annat fraktat en biltemakompressor, en komplett bilstereoanläggning (inklusive subwoofer) och en cykel på mc:D visserligen inte samtidigt men ändå:rolleyes:

Jo de är sant men jag använder mig inte bara av Bonniers utan även annat teorimaterial. Vad rekomenderar du som redan har suttit där?

Tack! :tummenupp

Men nödvändigt.... :)

Jag kommer nog att prioritera B-kortet före A-kortet då jag är i mer behov av det.

läs en hel del i både mcboken och vanliga körkortsboken och gå igenom alla teoriprov från bonniers och typ andra teoriprov.
kör lite teorifrågor från vv.
typ 20 frågor men jag har för mej att dom slumpas en hel del och dom är från det riktiga teoriprovet.
gå igenom dom så får du lite hjälp på teoriprovet för några frågor som hamnar på teoriprovet kommer från testet från vv.
stort lycka till.
ps:glöm inte att läsa både mc och teoriboken även om det är satans tråkigt...
stort lycka till:tummenupp

läs en hel del i både mcboken och vanliga körkortsboken och gå igenom alla teoriprov från bonniers och typ andra teoriprov.
kör lite teorifrågor från vv.
typ 20 frågor men jag har för mej att dom slumpas en hel del och dom är från det riktiga teoriprovet.
gå igenom dom så får du lite hjälp på teoriprovet för några frågor som hamnar på teoriprovet kommer från testet från vv.
stort lycka till.
ps:glöm inte att läsa både mc och teoriboken även om det är satans tråkigt...
stort lycka till:tummenupp

Tror att du har missuppfattat det hela. Jag ska ta B-kort, altså körkort för personbil. Mc kort har jag redan, dock (endast) A1.

Tror att du har missuppfattat det hela. Jag ska ta B-kort, altså körkort för personbil. Mc kort har jag redan, dock (endast) A1.

oj vilken tabbe,ber om ursäkt.....:va
skippa mc boken och läs bara körkortsboken,en bok mindre,speciellt kapitlet om trafikregler och jävelskap:)
sen övar du på kunskapsproven från bonniers så att du kan dom utantill så ska det nog gå vägen....
lycka till...:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...