Körkort 2009

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Är det värt att köpa hojj nu för 1,5 månader? Man betalar väl bara försäkring för de här månaderna?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Är det värt att köpa hojj nu för 1,5 månader? Man betalar väl bara försäkring för de här månaderna?

Ja det är bara att ställa av den så upphör försäkringen automatiskt. Klart det e värt det!!! Vad ska du annars göra hela vintern när du inte kan putsa och fixa på den?
 

slrslr

Medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 Duke, BMW K100, Triump Speed Triple, BMW K75, HD 48
Ja det är bara att ställa av den så upphör försäkringen automatiskt. Klart det e värt det!!! Vad ska du annars göra hela vintern när du inte kan putsa och fixa på den?


Vill köpa en BMW F800R men de finns bara nya, pengar är inget problem på det viset men det jag tänker på är att man skall besiktiga den efter 4 år och jag hinner knappt köra den detta året så det kanske bara är slöseri? Tänker jag rätt?
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Last edited:

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
Grattis alla! Hur länge håller vv på med uppkörningarna innan dom gör ett uppehåll?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vill köpa en BMW F800R men de finns bara nya, pengar är inget problem på det viset men det jag tänker på är att man skall besiktiga den efter 4 år och jag hinner knappt köra den detta året så det kanske bara är slöseri? Tänker jag rätt?

Ekonomiskt är det dumt ja, men ekonomiskt brukar vara = tråkigt. :tungan

Grattis alla! Hur länge håller vv på med uppkörningarna innan dom gör ett uppehåll?

Så länge vädret tillåter. Här nere är det nog fram till oktober.
 
Last edited:

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Ort
kalmar
Hoj
Husaberg 501-13
Grattis alla! Hur länge håller vv på med uppkörningarna innan dom gör ett uppehåll?

Dom slutar så fort första snö flingan nuddar backen enligt körläraren jag pratade med på jobbet i förgår. Sen skiter dom i om det är skit fint väder dagarna efter det så dom avbokar alla och lägger ner:huvet
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja det är bara att ställa av den så upphör försäkringen automatiskt. Klart det e värt det!!! Vad ska du annars göra hela vintern när du inte kan putsa och fixa på den?


Att tänka på dock är att vissa hojar tydligen inte går att ställa av. Det är vad jag har hört iallafall.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Att tänka på dock är att vissa hojar tydligen inte går att ställa av. Det är vad jag har hört iallafall.

Det har jag aldrig hört talas om. Du menar att det är försäkringsbolaget som bestämmer om du vill ha din hoj i trafik eller inte? Verkar skumt.

EDIT: Kollade upp det och ja det stämmer tydligen på årsförsäkringarna. Det innebär alltså att om man blir sjuk och inte kan köra hoj måste man betala försäkringen ändå. Konstig regel.
 
Last edited:

drsnuggels

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderace -97
Är det värt att köpa hojj nu för 1,5 månader? Man betalar väl bara försäkring för de här månaderna?

Klar det är värt det!! :banana
Men se till att inte teckna en åretrunt försäkring... för då betalar du försäkringen även fast hojen är avställd.. :näsblod
 

JohnDoe

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -95
Dom slutar så fort första snö flingan nuddar backen enligt körläraren jag pratade med på jobbet i förgår. Sen skiter dom i om det är skit fint väder dagarna efter det så dom avbokar alla och lägger ner:huvet

Shit! Det har jag inte ens tänkt på, att dom kan avboka tider. Visserligen tror jag väll inte att det är nått problem med min tid den 1:e oktober, vad det gäller väder iaf.


// John
 

warulv

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
suzuki gsx 750 es
min försäkring gäller året om men kostar väl under 2000:-/år tror jag. just för att slippa ställa av och på cykeln hela tiden. 99% av kunderna kör väl ändå inte cykeln under vinterhalvåret och därför behöver de inte betala några ersättningar då. minns inte vad mitt bolag hette nu bara... dom försäkrar enbart 20+ år gamla maskiner
 

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
min försäkring gäller året om men kostar väl under 2000:-/år tror jag. just för att slippa ställa av och på cykeln hela tiden. 99% av kunderna kör väl ändå inte cykeln under vinterhalvåret och därför behöver de inte betala några ersättningar då. minns inte vad mitt bolag hette nu bara... dom försäkrar enbart 20+ år gamla maskiner

http://www.bilsport-mc.com/
 

BikerBanny

Väntar på axeloperation
Gick med
2 May 2006
Ort
Skärblacka
Hoj
Yamaha R6 -03
Lågfarten perfekt, totalt förvånad, tre försök på högfarten, två försök på 70 bromsningen, godkänd med hjärtat i halsgropen. Sen fick jag banna för att jag hade bromsat överdrivet vid lador och bondgårdar, helt sant, men jag FIXADE kortet :banana:yoparty:D. Är i extas fortfarande :D, varit ute med min man och kört sen, lååångsamt tyckte han men det var så underbart :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top