Körkort 2009

Tack alla som gratulerat. Fan vad det känns konstigt att va ute och köra själv, man känner sig olydig. ;)

Tackochlov!!!

Idag hade jag andra lektionen och det var som om jag var en helt annan förare än sist!!
Krypen satt klockrent och högfarten är på väg den oxå! Vilken skillnad det kan göra att öva på egen hand....
Så nu känns körkort 2009 inte så omöjligt längre.....
:banana:banana

Grattis till alla som klarat sig. Kan tänka mig att det är naaajs att åka på egen hand.

Idag klarade jag oxå min uppkörning, känns så otroligt skönt efter att
det varit en utdragen historia under 4 år med en kuggad uppkörning, brutet ben, tappad sug mm.....

Körde upp i Kalmar i morse och vi var 4 som körde upp, 2 från trafikskola och 2 privatister...

Vi körskoleelever klarade det galant båda 2 men de andra 2 bromsade bort sig
på högfart/broms, trist...

Skönt iallafall att det gått vägen, nu kan man ut och rasta zx7r'n på egen hand!!!

Idag klarade jag oxå min uppkörning, känns så otroligt skönt efter att
det varit en utdragen historia under 4 år med en kuggad uppkörning, brutet ben, tappad sug mm.....

Körde upp i Kalmar i morse och vi var 4 som körde upp, 2 från trafikskola och 2 privatister...

Vi körskoleelever klarade det galant båda 2 men de andra 2 bromsade bort sig
på högfart/broms, trist...

Skönt iallafall att det gått vägen, nu kan man ut och rasta zx7r'n på egen hand!!!

Grattis!! Till sist....:)

Sista lektionen avklarad före uppkörningen nu i veckan. Är helt disträ och får inget gjort på jobbet :P, nån annan som lider av ÅFU? (ångest före uppkörningen :rofl )

Sista lektionen avklarad före uppkörningen nu i veckan. Är helt disträ och får inget gjort på jobbet :P, nån annan som lider av ÅFU? (ångest före uppkörningen :rofl )

Det hade jag en vecka innan uppkörningen. Släppte inte förrän vi var på banan. Sen kom den tillbaka igen när jag klarade manöverproven och vi skulle ut i trafiken....

Det hade jag en vecka innan uppkörningen. Släppte inte förrän vi var på banan. Sen kom den tillbaka igen när jag klarade manöverproven och vi skulle ut i trafiken....

Ajsan, tror det blir samma för mej :D, bara liiiite nervig :D, jaja, om ett par dar sitter man ju förhoppningsvis på jobbet och försöker torka bort segerflinet ;) (MÅSTE ju tänkapositivt :P), ska till en mindre naturkatastrof för att jag inte ska ta hojen till jobbet i slutet av veckan om allt går som det ska :)

Imorrn är det dags för mig att göra ett försök på uppkörningen. Frågan är då; Vad behöver jag ha med mig till uppkörningen? Kör upp via trafikskola så dem står för hoj och allting sånt. Jag funderar på om jag behöver några papper. Legitimation, körkortstillstånd kan ju vara bra att ha med. Något annat att ta med? Vatten, något att äta?

Mycket frågor, hoppas någon orkar svara. :tummenupp

Imorrn är det dags för mig att göra ett försök på uppkörningen. Frågan är då; Vad behöver jag ha med mig till uppkörningen? Kör upp via trafikskola så dem står för hoj och allting sånt. Jag funderar på om jag behöver några papper. Legitimation, körkortstillstånd kan ju vara bra att ha med. Något annat att ta med? Vatten, något att äta?

Vatten, bananer, choklad kanske? Blir rätt mkt väntan så bra att ladda upp batteriet emellan!

Giltig legitimation krävs annars får du inte köra. Ha med vatten eller annan dricka och kanske någon frukt att mumsa på. Ta med något att läsa också så att du slipper att bara sitta och glo rätt ut i luften under vänteperioderna.

Glasögon om det står så på ditt körkortstillstånd. Var en som missade det när jag körde upp. Nu hade han ju iof tur att hans körskollärare åkte och hämtade hans glasögon.

Haha, jag förstår precis hur du känner det...jag fick klara av fyra dygn utan sömn och mat för att jag va så himla nervös. Det sjuka är att två av dagarna utan sömn va efter jag tagit körkortet. Sömnen ville inte infinna sig ordentligt förrän inatt och nu sov jag som en liten gris. :tuttar

Giltig legitimation krävs annars får du inte köra. Ha med vatten eller annan dricka och kanske någon frukt att mumsa på. Ta med något att läsa också så att du slipper att bara sitta och glo rätt ut i luften under vänteperioderna.

Vatten, bananer, choklad kanske? Blir rätt mkt väntan så bra att ladda upp batteriet emellan!

Det enda man behöver ha med sig är väl ändå legitimation. Har ni väntetider? Jag körde upp på Tullinge och min uppkörning tog väl max en halvtimme. Kom dit, blev tilldelad en vägverkssnubbe, körde banorna och gav oss ut på vägen. Klart! Lyckan va total. ;D

Reg beviset på den MC man kör upp med måste man
också ha med (+ legitimation som redan nämnts)

Det enda man behöver ha med sig är väl ändå legitimation. Har ni väntetider? Jag körde upp på Tullinge och min uppkörning tog väl max en halvtimme. Kom dit, blev tilldelad en vägverkssnubbe, körde banorna och gav oss ut på vägen. Klart! Lyckan va total. ;D

Ja det är inget krav på vätska, men det kan vara bra att ha. :tummenupp
När jag körde upp i Hässleholm var vi fyra stycken. Den sista fick vänta i över en timme innan han fick köra trafikdelen.

WHOHOOOOOO! Fixade körkortet idag!

Fy fasen vad skönt. Och vädret är kanon. Här skall ut och köras :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show