maackan123
Ny medlem
Säger som andra, det går för snabbt.
Sen skall du inte glömma/föringa knixet på slutet med korridoren och parkering av hojen... och att även där måste det krypas (vilket många tydligen missar).
Men absolut, börja med lite fart och få ned till riktigt långsamt sen.
Som de andra säger så ska det hela ju gå i krypfart och även om det där var i gångfart så tycker jag att det hela såg väldigt kontrollerat och fint ut, en bra bit påväg med andra ord!
Rätt schysst hojj att övningsköra med föresten, tänk om man ändå hade haft en sådan när man själv tog körkortet och slapp en hayabusa att kringla runt på i lågfartsdelen
Ehh, ska man köra på 1/3 av vad han körde rullar man väl knappt frammåt. Skulle gärna vilja se någon köra så sakta för annars känns det väl som jag kan hälsa tack och hejdå till körkortet
Visst jag kan köra sakta men åka 1-2 km/h och göra vändningen kommer jag nog inte klara som det känns nu.
Öva, öva, öva är nyckelordet. Att krypa i en hastighet av ett par km är inga problem, varken i garagevändning eller raktfram. Att däremot försöka sig på det just i början är som att tigga om att lägga hojen när den dör. Jag sänkte hastigheten för varje gång jag tränade och desto säkrare man blir på förhållandet mellan gas, broms och koppling, ju saktare kan det gå. Lycka till!
Last edited:
Får bli att jag får hyra en hoj som har bättre svängradie.. Frågan är bara då om det finns nån här som vet vilken den mest "svängningsvänliga" hojjen (godkänd för uppkörning tung motorcykel) är? Din ER-6 klarar ju det med sjukt stor marginal ser det ut, jag är inte ens i närheten med min Z750. Eller så måste jag ritat upp banan helt åt hell...
Men det känns inte värt besväret och pengarna.