Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fick brev angående uppkörning idag!
Ska uppgradera mitt A1 kort till A Begränsad.
Hoppas det går bra.
Va roligt. Sen när du får B - står det då på ditt körkort: A1 A B
??????
Jag har inte planerat att ta några körlektioner, borde jag det?
Jag kan inte tänka mig att jag skulle ha nå problem med att klara en uppkörning.. Vad tror ni? Hur svårt kan det vara?
Hur mycket kostar ett mellanklass MC kort på ett ungefär. så man vet vad man har att gå på. det är ju trots allt 1 år tills man blir 18.
Ja precis, som en utav er sa så kan man ha otur att hamna med en dålig lärare och få en bortkastad lektion.. Oftast vill ju trafikskolorna tjäna in lite deg och säga att man behöver cirka 40 lektionerVilket inte känns relevant.
Men 1,2 lektioner kan man väl ta bara för att få in lite vana i trafiken..
Har min hoj ståendes på landstället, tänkte puttra runt lite på småvägarna där ute för att känna på lite när snön smält..
Men uppkörningen består alltså av 1. Manöverbana, vilket om jag förstått det rätt innebär att man ska köra som en serpentin runt koner?
2. Två stycken bromsprov, vilket jag har hört är rätt klurigt? stämmer det?
3. Körning i trafik som ett slutgiltigt test?
Får man låna uppkörningshoj? Vad brukar dom ha för hojar isåfall?
Själv tyckte jag att bromsprovet var buslätt.
Manöverbanan är det jag upplevde som den svåra biten.
Ett tips, jag hörde om flera crossförare, moppeproffs osv osv som kommit till trafikskolan men som sedan var bland de som behövde mest hjälp...
Ser att det står Vasastan, förutsätter att det är i Stockholm och inte Vasastan i GBG... själv körde jag hos Jarla vid Solvalla och kan klart rekommendera dem, men har även hört att de är bland de dyrare alternativen men det är nog för att de är noga med att inte skicka någon på uppkörning såvida de inte är helt klara.
Kan inte säga att det finns någon dålig lärare där faktiskt, inte förra året i alla fall.

1. Säkerhets/funtions kontroll
2. Krypkörning finns 2 banor men du kör bara en som han väljer åt dig
3. Sempertin bana ska hålla 50 km/h undanmanöver, vända och bromsa till stillastående på slutet.
4. Bromsprov 70 km/h till stillastående
5. Bromsprov 90 km/h till stillastående
Har du klarat allt ovan blir det åka ut och köra i trafiken annars får du boka ny tid
Ang. lånehojar är det olika...
Det låter ju lite halvklurigt faktiskt.. Men det ska nog gå an.![]()
Låt säga att jag nu klarar mig och får köra lite i trafik.
Vad ska man tänka på när man kör hoj i trafik, skillnaden mellan hoj och bil?
Placering och att alla bilförare är fiender?![]()
Kolla mycket över axeln när du ska svänga och högerregeln.
Man får inte heller glömma hastigheten som kan ha blivit en dum ovana.
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |