Körkort 2009

Jag har nött krypmomenten i 2 månader och klarar det galant med dragläget på min cb750 utan att blanda in så mycket gas som skolan vill att man ska använda sig av.

Ang. barkarby så kanske vv snålade till sig någon undermålig plätt som var för dålig att användas av flygplan. Gott att inte så är fallet!

Nästan 8 mil idag:yoparty blandad körning på landsväg, mindre kurviga vägar, motorväg o stadskörning i rusningstid, helt jäkla underbart o sjukt kul:tummenupp :)

Någon snäll person som vill övningsköra....??? vill bara ut och köra nu!! behöver fler som man kan övningsköra med.

troligt kör jag upp i mitten av maj...

har varit ute ett par timmar idag med. Mer krypkörning, och känner hur det lossnar mer och mer å att man lyckas mixa ihop alla hjälpmedel mer och mer effrektivt och balansen blir bara bättre, just nu ser det ljus ut iaf! nästa lektion e på måndag, får se om läraren märker ngn skillnad =P
Men självklart har man avverkat en maaassa kurvig landsväg, helt underbart!

Konkörning---Lågfartsdelen

Ngn som vet om det är tillåtet att köra utan
MC handskar i detta moment ???
Bättre koll och funktion med framförallt kopplingen
tycker jag det blir utan MC handskar på :rolleyes:

Nej det är inte tillåtet att köra utan full utrustning på någon av delarna, men det är inget som säger att du inte får ha ett par tunna handskar på dig....

Med lånehandskar från skola kan jag hålla med dig, men med ett par välsittande tunna handskar tycker jag inte det blir någon märkbar skillnad.

Inhägnat område i Götet

Hej
Håller på att ta kortet och kör på skola men vill även kunna öva lite själv på krypkörning och slalombana.
Finns det något bra ställe i Göteborg man kan köra inom inhägnat område?

Tack för svar.

Tog min första lektion idag! :tummenupp
Kanontrevlig lärare och bra väder så det kunde inte bli bättre.
Nästa lektion är på onsdag :)

Tog min första lektion idag! :tummenupp
Kanontrevlig lärare och bra väder så det kunde inte bli bättre.
Nästa lektion är på onsdag :)

Eftersom jag ska ta min första lektion om ganska exakt en månad och aldrig kört mc innan är jag nyfiken. Har du kört tidigare samt hur gick det? Vad fick du göra?

Hallå.Vill bara säga lycka till till er alla som håller på eller planerar med att ta mc körkortet.Det är det bästa val ni kan göra.Det är en frihetskänsla att köra mc som är svår beskriva. Se bara till så att ni kommer så väl förberedda ni kan inför körlektionerna så ni får ut så mycket som möjligt av dom.Många skolor tar ut ganska saftigt med pengar för körningar så det gäller ha koll på var ni övningskör och att ni kommer ut och får köra så mycket i trafik som möjligt.Glöm inte att ha kul.Har man kul så går lärandet mkt fortare..men som sagt..många skolor tar ut ganska safta priser...själv tog jag kortet under intensivutbildning, klarade det på första uppkörningen men det är det ganska få förunnat vad jag hört...dom är ganska hårda idag..okej lycka till alla.

...dom är ganska hårda idag..
Vet inte, på min uppkörning kändes det som att man var tvungen att köra ihjäl nån för att kugga. Dom släppte igenom det mesta så all oro man haft inför uppkörningen kändes onödig. Skiljer kanske en del beroende på vad man får för VV-typ.

[/QUOTE] EDIT: sådär ja, 16e juni i barkarby. ngt sent, men de får man ta. iaf ett område jag känner till. hade jag hamnat i tullinge hade jag varit vilse på 2 röda...[/QUOTE]

Vilsen? De säger ju vart du skall åka! :)

Nja, jag ville verkligen inte knipa med benen... de for ut hela tiden och då tog läraren (Ola på Jarla) och satte ett löv mellan låret och tanken... då lärde jag mig att hålla i cykeln med benen och inte med händerna/armarna.

Det stämmer att man får mycket bättre balans med att knipa med benen! Testa att vara ute och fladdra med benen, då märker ni skillnad... Kom även ihåg att knipa ihop benen ordentligt om tanken vid inbromsningarna! Man skall få träningsvärk! :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...