Körkort 2008

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag är så jäkla nervös inför uppkörningen den 30:e. Det är liksom snart! Känner att jag kört för lite (endast på skola). Undrar över höghastighetsbanan, jag har vält koner några gånger på den vid träning. Risken att jag gör ett misstag nu när jag har pressen på sig och alla står och glor känns ju ganska överhängade. Låt säga att man välter en konjävel, blir man kuggad på direkten? Eller får man fortsätta och bli bedömd helhetsmässigt ändå?

det är bättre att ta en körlektion för mycket än för lite, jag var oxå nervös för den och för krypkörningen, hade min sista lektion igår och allt sitter som en smäck. Uppkörning imorgon WOHOOO maddafakkas!
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer

Grattis, självklart skall du ut och köra....men försiktigt
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer

naturbegåvning eller? inga lektioner och bara kört lite med farsan? Kör du något annat, cross? Krypkörningen är annars omöjlig om man är oerfaren.

Grattis i alla fall, vi ses på rosenhill :)
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
naturbegåvning eller? inga lektioner och bara kört lite med farsan? Kör du något annat, cross? Krypkörningen är annars omöjlig om man är oerfaren.

Grattis i alla fall, vi ses på rosenhill :)

Tack tack tack

Nej men jag vet inte, har ju kört moped sedan jag var 15! Köpte hojen förr förra veckan o har stått o balanserat på uppfarten. Gjort lite egna konbanor. Men fy fan va läskigt det va med bromsningen från 90 :) Första gången ja testade. Ett tips är att göra det en gång innan iaf. Jag fick göra det 2 ggr på uppkörningen. Va tvungen att bromsa hårdare i början andra gången. Men ja hade framhjulslås båda gångerna.

Det enda jag gjorde sen på uppkörningen var att ligga rätt, mitten då man kör rakt fram, vänster när man ska svänga vänster och höger då man ska höger. Och snuskigt mycket beredskap inför alla möjliga korsningar och påfarter. Anpassade hastigheten snabbt! Sen var det typ klart!!!

Wiiihoooo
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Tack tack tack

Nej men jag vet inte, har ju kört moped sedan jag var 15! Köpte hojen förr förra veckan o har stått o balanserat på uppfarten. Gjort lite egna konbanor. Men fy fan va läskigt det va med bromsningen från 90 :) Första gången ja testade. Ett tips är att göra det en gång innan iaf. Jag fick göra det 2 ggr på uppkörningen. Va tvungen att bromsa hårdare i början andra gången. Men ja hade framhjulslås båda gångerna.

Det enda jag gjorde sen på uppkörningen var att ligga rätt, mitten då man kör rakt fram, vänster när man ska svänga vänster och höger då man ska höger. Och snuskigt mycket beredskap inför alla möjliga korsningar och påfarter. Anpassade hastigheten snabbt! Sen var det typ klart!!!

Wiiihoooo
Instämmer i kören och säger grattis, du verkar ha grejat det där utan större problem! Ta det lugnt bara. :)
 

bastiian

Inte riktigt där än..
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Fixar med A-kortet, TBA
Åkte upp till stockholm för skrivningen, letade lite och hittade vart det var går in och frågar om man måste ta nytt kort om man redan har upp körkort och får frågan tillbaka om jag skulle göra skrivningen vid 15.30? Nej sa jag 14.45..

-Jag är ledsen men då är du 45min försenad

gaaah, hur dum får man bli?
 

Jawbreaker

Sic vis pacem para bellum
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
1 liters..
KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer

Grattis!!!

Var körde ni??? Vilka vägar, var han extra grinig över ngt etc...

Mvh

Jonas
 

Ant3

Fjärt
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Karlshamn (Blekinge)
Hoj
Honda hornet -98
tjoho. Då har man vatt ute idag med. Var nere på banan o övade. Gick ju lika bra som det brukar. :)
Uppkörning den 21 maj. VV börjar ju inte uppkörningarna förrens då :(
Men men får väll övningsköra lite tills dess

Tjohej på er :p
 

Rickey

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Laholm
Hoj
-99, Kawasaki ZX-6R
Jag har precis skaffat mig en Kawasaki Ninja ZX-6R, ska hämtas på Lördag, det blir min första motorcykel och andra gången jag sitter bakom styret på en sådan så det ska bli riktigt spännande.

Planerar att ta körkortet så fort som möjligt nu i vår så man kan glira runt hela sommaren!
 

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
18/10 blir mitt A1 till mellan, utan att jag rör ett finger:D

Du måste la ha uppkörning?

Begränsad blir ju automatiskt A efter 2 år.... men inte A1 väl?

KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer

Fyfan.... e riktigt avundsjuk :gnissla
Själv e jag snart uppe i 20 lektioner å väntar nu på uppkörningstid..

Men grattis =) Ut å kör med dig, men överskatta inte dig själv nu bara hehe... Många gör det..
 
Last edited:

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
Har uppkörning om exakt en vecka, 8:20 tisdagen den 29/4 :tummenupp
Har min 10e lektion på fredag och min 11e på måndagen. Bara nervös för bromsproven. Inte gjort mer än 70 än.
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
Ni som nyss klarat körkortet, fick ni några sk. situationsanpassade frågor när ni körde på landsväg som är nytt för i år?
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
KLARADE PRECIS LAPPEN PÅ TULLINGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Inga lektioner! Tre rundor me farsan förra veckan. Så ohyggligt KUL!!

Vet inte vad man ska göra nu.. Ska man bara ut o köra lite eller bara ligga hemma och njuta?

Mvh / Kristofer


grattis som fan!
var det mellan du körde upp för?

sj har ja uppköring för mellan på tullinge den 14 maj :)


//Kristoffer med 2f :tungan
 

viebke

viebke
Gick med
16 Apr 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
Ktm 250 exc
tjena! ja klara teori provet ida och ska boka uppkörning inom kort. ni som haft uppkörningen var den svår eller? / Jonas
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
Grattis!!!

Var körde ni??? Vilka vägar, var han extra grinig över ngt etc...

Mvh

Jonas

Det finns en tråd om detta i hjälp nybörjar forumet. Den heter Vägar uppkörning Tullinge. Jag fick köra exakt det som finns uppmålat på kartan ungefär.

Ja gjorde om bromstesten 2 ggr vardera, skulle bromsa hårdare i början. Sen gjorde ja om krypbanan då ja använt bakbroms för mycket. Sen så använde jag lite för mycket broms i kurvor, där man egentligen kunde nöjt sig me motorbroms, handlar om miljövänliga körningen. Sen körde jag typ 20 där det var en blå skylt med MAX 30 på.

Men det va inget han klagade på egentligen! :)

Du måste la ha uppkörning?

Begränsad blir ju automatiskt A efter 2 år.... men inte A1 väl?



Fyfan.... e riktigt avundsjuk :gnissla
Själv e jag snart uppe i 20 lektioner å väntar nu på uppkörningstid..

Men grattis =) Ut å kör med dig, men överskatta inte dig själv nu bara hehe... Många gör det..

Oj 20 lektioner! Men jag har ju bilkort sedan 4 år så trafiken behöver man ju inte öva på. Speciellt inte på tullinge mötte 2 bilar kanske på hela uppkörningen ungefär. Han var även sjukt skön killen jag körde upp med. Han hette Tjabba :) Det va ingen sån här gruppuppkörning som ja läste någonstanns om. Det här va mer personligt och man fick lite tips! Toppen kan ja bara säga.

grattis som fan!
var det mellan du körde upp för?

sj har ja uppköring för mellan på tullinge den 14 maj :)


//Kristoffer med 2f :tungan


Tack som FAN! Ja det var för mellan, men det e kanske lika bra! Dålig självbehärskning. Det går på rätt bra ändå tycker ja!

Men läs vägar vid tullinge tråden så får du lite tips. Finns i hjälp o nybörjar forumet. Och hoppas du får Tjabba! Han va grym.
 
Last edited:

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Någon här som har använt teoriprov.com för att plugga teorin?
Jag fick hem mitt användarnamn och lösenord igår och det funkar inte. Verkar bara vara en massa jävla krångel det där. Ska försöka ringa dom senare idag, ska bara vänta å se om dom behagar att svara på mailet jag skickade igår.

Synd att det inte finns nått teoriprogram som funkar på Mac.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top