Körkort 2008

Person

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Laholm
Hoj
ktm 625 smc
Hejzz!!:)
Missat denna tråd helt..:va Ringde till skolan idag för att kolla hur det ligger till med tider å så.. Ska gå i Halmstad ska snart flytta dit o hoppas allt går bra med flytten (smidigt o lätt):tungan så man kan komma igång.. Har pratat om kortet nu i drygt 2 år men inte blivit av men nu så.. Kört lite grann innan på en Yamaha och kört lite cross..

Fler som ska lappen i Halmstad kanske:tummenupp :va

Undrar just hur många lektioner man behöver???

Vilken skola tar du de på? Håller på med mitt kort med nu i Halmstad.. har min uppkörning nu i april om allt går som de ska:)
 

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Vilken skola tar du de på? Håller på med mitt kort med nu i Halmstad.. har min uppkörning nu i april om allt går som de ska:)

Tyvärr inte just nu ska flytta här inom 1 månad hoppas jag, flyttar från Stockholm.. Så ringde o kollade med priser o tider idag!!
Men vi kanske ses när kortet är i handen o cykeln står på uppfarten någon dag..:) :tummenupp

Hur länge har du kört i skola?

Stort lycka till med kortet nu i April.. Säg gärna till hur det går?? !!:tummenupp
 

P.Bateman

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Segeltorp
Hoj
Honda CBR600
Nu är det fan inte långt kvar den 21 april är det uppkörningsdags, fick ett nytt ställ hemskickat idag från fc-moto måtte gudarna vara på min sida.
 

Person

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Laholm
Hoj
ktm 625 smc
Tyvärr inte just nu ska flytta här inom 1 månad hoppas jag, flyttar från Stockholm.. Så ringde o kollade med priser o tider idag!!
Men vi kanske ses när kortet är i handen o cykeln står på uppfarten någon dag..:) :tummenupp

Hur länge har du kört i skola?

Stort lycka till med kortet nu i April.. Säg gärna till hur det går?? !!:tummenupp

Ja de tycker jag:) Jag hade min första lektion i början på mars så det har gått rätt fort ändå:) ska jag göra! tackar:tummenupp
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Rätt val av skola! Dem är kanon på dalen fina hojar ! Men om man ska köra i trafikskola med bil får man välja någon annan.
Gott att höra!! :) Men vad är det för fel på Dalens bilutbildning? Min hustru, som tidigare var helt oinresserad av bilkörning och aldrig suttit i förarsätet) fixade B-kortet på första försöket. :klappar Iofs efter mååånga lektioner hos Dalens under -06,-07.
 

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
På g...
Det är så att jag har uppkörning den 19 juni med körkortexpress (3 dagar intensiv), men grejen är att mitt teoriprov går ut den 7 juli, och då "måste" jag klara av uppkörningen på första försöket, då jag förmodligen inte kommer få en tid till innan den 7 juli (om jag ringer och bokar 19 juni).

Någon som har förslag på hur jag kan ha en "reserv" plan, om första uppkörningen inte går som tänkt. Vill ju inte börja om med allting nästa säsong.
 

Snurte

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Landet
Hoj
Gapar tomt i garaget just nu
Hämtade hojen idag, blev en kort test sväng. Tror jag är kär...

Uppkörningen 19:e maj kan inte komma fort nog :tråkad
 

körkort 2008

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
kawa

Eftersom att det kom direkt efter "fotbroms" så torde meningen lätt tolkas: handbroms = broms till framhjulet (i fordonets färdriktning, för att vara tydlig)...

Den korrekta termen kanske inte är "handbroms".
Å andra sidan är "handbroms" heller inte en korrekt term på bromsen som ansätts vid parkering (på fyrhjuliga fordon). Den termen kallas "parkeringsbroms".

Så hur många tolkningsmöjligheter finns det för "handbroms" på en motorcykel?
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Gott att höra!! :) Men vad är det för fel på Dalens bilutbildning? Min hustru, som tidigare var helt oinresserad av bilkörning och aldrig suttit i förarsätet) fixade B-kortet på första försöket. :klappar Iofs efter mååånga lektioner hos Dalens under -06,-07.

nä alltså de klantade sig totalt när ja skulle köra upp med dem på bil.
så gjorde det sj ist!
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
Till Er som ska ta kortet i år:)

Har lite glada nyheter angående högfartsdelen och Er plånbok:)
Den högfartsbanan som har undanmanövern i mitten(den lätta) kommer INTE att användas 2008.Och det ska gälla hela Sverige.
Så nu kommer Ni att spara några kronor:)

Var har du hittat den informationen, källa tack?
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
"Högfartsbana med undanmanöver i mitten"? Ingår det en sådan på uppkörningen?
Jag har verkligen noll koll på uppkörningen, trots att jag ska köra upp om mindre än två månader. Jag är en idiot.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top