Körkort 2008

Det måste ju vara så att så länge du kör rakt fram på en huvudled (oavsett eventuella korsningar) så är detta en huvudled till dess att du ser "huvudled upphör" eller annan skylt som ger vägen en ny karaktär :)

Kör jag rakt fram genom en rondell och inte möts av "huvudled upphör" kommer jag att utgå från att huvudleden kvarstår, även om bekräftande skylt saknas (det borde dock finnas skyltar eftersom tillkommande trafikanter från andra vägar till rondellen måste få rda på att dom svänger in på en huvudled... precis som i korsnigar).

Jag skulle nog gissa på att det inte är en huvudled längre ifall huvudledsskylten inte dyker upp efter rondellen eftersom det är i princip en korsning och huvudledsskyltarna gäller fram tll nästa korsningar.

Det är samma sak som att svänga av en huvudled i en korsning - när du svänger in på den vägen så får du ingen huvudledsskylt längre och vips så är det högerregeln som gäller på den mindre gatan. Huvudledsskylten måste alltså visas även efter rondellen för att påpeka att det är huvudled, tog mig en titt idag när jag körde och visst var det så.

Puuh nu kommer det nervösa. Kör imorgon klockan 8. Hoppas på att vädret är på topp :tuttar

Grattis till er alla som redan fixat kortet i år!:yoparty

Tja!
håller på att ta kort, har fixat skrivningen, har uppkörning 12 augusti men jag har ingen hoj än börjar bli lite brådis, vad tror ni om en Honda CBR 600F ~97 som första hoj?

Jag skulle nog gissa på att det inte är en huvudled längre ifall huvudledsskylten inte dyker upp efter rondellen eftersom det är i princip en korsning och huvudledsskyltarna gäller fram tll nästa korsningar.

Det är samma sak som att svänga av en huvudled i en korsning - när du svänger in på den vägen så får du ingen huvudledsskylt längre och vips så är det högerregeln som gäller på den mindre gatan. Huvudledsskylten måste alltså visas även efter rondellen för att påpeka att det är huvudled, tog mig en titt idag när jag körde och visst var det så.

Låter klokt... vilket gör mig till en trafikfara :/

Puuh nu kommer det nervösa. Kör imorgon klockan 8. Hoppas på att vädret är på topp :tuttar

Grattis till er alla som redan fixat kortet i år!:yoparty

Lycka till!

Ska köra upp själv imorgon samma tid(annan ort) =)

Tvivlar starkt på att jag klarar det visserligen, legat sjuk i en vecka hemma och krypkörningen idag gick skitkasst. Klarade nog inte en hel av ca 8. :huvet

Dåå har man kortet i handen då, så jävla nice.

Grattis som fan till Daaniiel som också klara sig :)

JAg ansluter mig till skaran.. Så jäkla skönt.. Har kört 4 mil, nu måste jag till jobbet :(

1/4 kuggade i gruppen, och jag körde bäst :P
Behövde inte köra om någongång medan dom andra körde om 2 gånger var på olika saker... Han som kuggade gjorde det på bromsningen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT