Körkort 2008

Med tanke på hur mycket jag kört borde jag ha massor av tips(eller inte) ;)

Några jag fått av min lärare:

- Vid 360* svängen, ta ut gumpen lite på motsatt sida som en motvikt mot om hojen lutar lite(luta inte hojen för mycket!).
- Mellan de 2 sista konerna ta ut kurvan så mycket du kan inför svängen, börja sväng inåt när du är jämsides med sista konen.
-Antar att du redan tittar dit du vill svänga... alltså huvudet ska inte titta rakt fram utan 30-50* längre "inåt i svängen"

I själva slalomen har jag inte fått så många tips... kanske någon annan har några bra.


Vad menar du med gumpen? Rumpan eller benet?

Antar oxå att du menar de 2 sista konerna innan 360 svängen? Hoppas jag förstår det rätt!?

Snabbana nästa Ons 21/5...
Uppskrivning Tors 22/5

Min lärare sa till mig att om jag klarar uppskrivningen så kunde jag nog köra upp i början/mitten av juni..

Då blir det jävlar i mig hoj innan midsommar.. :D
 
Vad menar du med gumpen? Rumpan eller benet?

Antar oxå att du menar de 2 sista konerna innan 360 svängen? Hoppas jag förstår det rätt!?

Snabbana nästa Ons 21/5...
Uppskrivning Tors 22/5

Min lärare sa till mig att om jag klarar uppskrivningen så kunde jag nog köra upp i början/mitten av juni..

Då blir det jävlar i mig hoj innan midsommar.. :D

Gumpen = rumpan(på skånska :tungan )

Ja, menade mellan de 2 sista konerna... då du ska börja runda den sista konen .

Mitten av juni är ju 1 månad bort =O
Jag kommer ju garanterat inte få köra upp innan det, men blir fan trött på detta... :huvet Har uppskrivningen först den 20de maj :rolleyes:
 
Vad jag gärna vill veta är vilken fart som krävs för höghastighetsbanan. Körde den i x-antal timmar i går med min egen hojj och nött och det flöt på bra men jag körde aldrig snabbare än 65km/h typ..

Shit... tycker att det är jäkla svårt i 50. Bara jag som tycker att det är svårt med höghastighetsbanan?
Lågfartsbanan tycker jag däremot en baggis.
 
Wiho! :gnissla körde upp idag för A begr, allt gick bra o jag kände mig rätt nöjd...MEN tydligen hade jag inte broms- o handlings beredskap på mindre landsväg, trots detta höll jag under bashastigheten kollade in på varje ställe men hade inte handen i beredskap o jag hade inte varit tillräckligt försiktig (enligt honom). Och jag har haft A1 kort i lite mer än ett år...griniga jävla gubbe!:mad:

Så alla som kör upp, tänk på broms- o handelsberedskap!!

Har nu fått ny tid antingen den 29 maj eller 4 juni!...sura pengar nu när dom höjt uppkörningskostnaden till nästan det dubbla:huvet
 
Uppkörning Falkenberg onsdagen den 21 kl 13.15
Är det någon mer än jag som har tid i falkenberg då ?

// T-Shirt
 
Gratulerar! Själv börjar det ta sig nu.. Gick lite knackigt i början,men nu känns det bättre. Lite "rookie" misstag i trafiken bara,sånt som man inte tänker på när man kör bil. :)
 
Shit... tycker att det är jäkla svårt i 50. Bara jag som tycker att det är svårt med höghastighetsbanan?
Lågfartsbanan tycker jag däremot en baggis.

Personligen tycker jag precis tvärt om :tuttar

Lite tips (som jag fick) från min körlärare var att undanmanöver får påbörjas redan efter de fyra konor som står som i en rektangel innan själva "hindret". Tänk även på att slå av på gas och frihjula in till vändning efter de tre första konerna i slalomen, ta ut svängradien så mkt som möjligt så du kommer bra i rundningen och kan börja acca tidigt och på så vis få upp hög fart direkt på väg tillbaka, bromsa bestämt med armarna spända samt fäst blicken långt fram!
Lycka till! ...Nu kanske du kan ge mig nå guldkorn i jakten på den perfekta krypkörningen? :D
 
Lycka till till er som ska ta kortet nu:) ses ute på vägarna!!
 
En fråga till samtliga som nu tagit körkort:
Hur svår var uppkörningen om du jämför med hur svårt du trodde att det skulle vara, på en skala 1 (mycket lättare) till 10 (mycket svårare)?


skulle nog säga 1 där


min första kommentar efter jag klarat uppkörningen till min körskolelärare som var med var:"-var detta allt!!??"




så kämpa på nu och lycka till med era körkort!
 
Har planer på att köra upp med min bandit, borde ju inte vara några större problem.. tror ni de kan säga något om slip-on? kanske bättre o köra orginal ifall de blir griniga :confused:
 
Lite tips (som jag fick) från min körlärare var att undanmanöver får påbörjas redan efter de fyra konor som står som i en rektangel innan själva "hindret". Tänk även på att slå av på gas och frihjula in till vändning efter de tre första konerna i slalomen, ta ut svängradien så mkt som möjligt så du kommer bra i rundningen och kan börja acca tidigt och på så vis få upp hög fart direkt på väg tillbaka, bromsa bestämt med armarna spända samt fäst blicken långt fram!
Ok... men har hört att vid hård inbromsning ska man inte ha spända armar utan plantera häcken så mycket det går i sadeln, och knipa ihop med benen.
Lycka till! ...Nu kanske du kan ge mig nå guldkorn i jakten på den perfekta krypkörningen? :D
Där är et nog mest träning, träning och åter träning som gäller...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top