Körkort 2008

Så den behöver inte fungera :va

Det vet jag inte. Vad har du för hoj? Det torde ju vara tämligen enkelt att forska i om det finns någon på den. Nu har ja aldrig lagt märke till den själv på min hoj men själva kontakten/givaren eller va de e borde väl synas?

Å den kan lika gärna ha gått sönder på väg till uppkörningen för allt vad du vet, om den nu är trasig :)

Det vet jag inte. Vad har du för hoj? Det torde ju vara tämligen enkelt att forska i om det finns någon på den. Nu har ja aldrig lagt märke till den själv på min hoj men själva kontakten/givaren eller va de e borde väl synas?

Å den kan lika gärna ha gått sönder på väg till uppkörningen för allt vad du vet, om den nu är trasig :)

Det är en kawasaki ZR-7

Haha.. ja menade inte att va elak.... ja skulle bara :7peta

De e ju liasom en liten skillnad på 35 hästar å... ja... 100? :)

E* Ja grattis för sjutton gubbar!!! glömde de....

Ne, jag förstår :)
Körde r6an ostrypt också när jag övningskörde, så helt nytt är det inte :rolleyes: , men man får vara försiktig..
Tack så mycket! :)

£m£li£

Grattis till stora A :)

:yoparty vi ses säkert på vägarna.

:)

Tack så jättemycket!! Såklart vi gör :)

Last edited:
Turen är inte med mig nu.. 48 igår och 51 idag på skrivningen!!! :huvet
Har en ny tid den 7e. Då jävlar!!!

Ett tips är att prova köpfrågorna på Str.se de är nästan identiska med de riktiga frågorna. De hjälpte iallafall mig att fixa teorin. Lycka till.//Mvh Joakim.J

En fråga. Körning i en filig rondell, fick höra av körskolan att man ska hålla till höger i körfältet om man ska rakt fram eller till sväng till höger, stämmer detta? hur kör ni? känns som att likväl kan komma nån tomte å preja ut en från vänster i körfältet. :va

En fråga. Körning i en filig rondell, fick höra av körskolan att man ska hålla till höger i körfältet om man ska rakt fram eller till sväng till höger, stämmer detta? hur kör ni? känns som att likväl kan komma nån tomte å preja ut en från vänster i körfältet. :va

Ett Arne Anka-citat hade varit på sin plats här...

Tänk lite, om du ligger i det innersta (vänstra och ska svänga ur rondellen så kommer du ju korsa höger körfält där vad som helst kan hända. Om du istället ligger i det yttre (högra, och närmast utfarterna) så behöver du inte detta och riskerar inte att bli påkörd eller köra på någon som kan ligga eller komma i det fältet. För du åker ju alltid ur en rondell till höger så länge det inte är vänstertrafik, eller hur? Det är ju t o m så att om du ska vänster så byter du till högerfil innan du svänger ut...

Ja ganska säker på att du ska ligga i höger fil om du ska rakt fram eller svänga höger. Om du ska svänga vänster så ska du ligga i vänster fil först och sedan byta till höger fil strax innan du svänger av.

Jag hörde på min skola att i en rondell UTAN filer, ska man ligga till höger i fältet om man ska rakt/höger. Så att en bil kan svänga vänster utan att hålla på o köra på dig.

Nomalas: Den här frågan handlade om endast en(1) fil i en rondell.
Jag tycker också att man då borde ta samma plats som en bil, alltså ligga mitt i körfältet och dra på blinkers innan man svänger ut.

Någon mer än SpaceCowboy som har hört att man ska välja högerplaceringen?

Grattis till kortet förresten, SpaceCowboy!!! :tummenupp

Då var teorin avklarad. 61 rätt :tummenupp . Håller med om att str:s test på deras hemsida är riktigt bra. Gjorde 2 test där igår kväll och ett par av dom frågorna var som sagt nästan identiska. Rekommenderas varmt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT