Körkort 2007

Det där med var det kostar är väldigt individuellt.. Läraren ser vad du kan och inte kan och går oftast efter det.. Sen har nog olika trafikskolor olika priser..

Hur lång tid tar det att göra manöverbanan hos en trafikskola?
Vad kostar det att köra upp med hjälp av trafikskola?

Jag tror att det tar iaf 2st dubbellektioner för att gå igenom alla 4 banorna samt bromsning från 70 och 90 (beroende på hur duktig du är)

I mitt fall så tog det en dubbellektion (120min) för att gå igenom båda lågfartsbanorna samt den ena högfartsbanan

Så hur många lektioner det behövs är svårt att svara på... men gissningsvis 5-6 lektioner beroende på hur duktig man är.. och hur bra läraren är skall väl tilläggas.

/Dom

Jag tror att det tar iaf 2st dubbellektioner för att gå igenom alla 4 banorna samt bromsning från 70 och 90 (beroende på hur duktig du är)

I mitt fall så tog det en dubbellektion (120min) för att gå igenom båda lågfartsbanorna samt den ena högfartsbanan

Så hur många lektioner det behövs är svårt att svara på... men gissningsvis 5-6 lektioner beroende på hur duktig man är.. och hur bra läraren är skall väl tilläggas.

/Dom

:tummenupp svider att slänga iväg 1200 till en trafikskola :mad:

Körde lite mad pappi idag, han tjatar om att hålla 3sekunder till framförvarande, är det något trafikskolorna håller hårt på även vid 30-50 sträckor? :va

Körde lite mad pappi idag, han tjatar om att hålla 3sekunder till framförvarande, är det något trafikskolorna håller hårt på även vid 30-50 sträckor? :va

Snälla säg att du skojar :fatta! 3 sek regeln gäller ALLA hastigheter....
Det e det minsta avstånd du ska hålla...

Det var just en sådan grej jag höll på att bli kuggad på på min uppkörning för lättviktarn' men han släppte mig ändå.
Men tänk själv att ligga i 30 för nära framförvarande och han tvärnittar:näsblod

PeterNorth: Mitt råd är att du söker dig till en körskola. 1200kr (brukar inte stanna på den summan).. är småpengar om du jämför det med ditt och andras liv.

PeterNorth: Mitt råd är att du söker dig till en körskola. 1200kr (brukar inte stanna på den summan).. är småpengar om du jämför det med ditt och andras liv.

lugn och fin, kör alltid nonchalant men med bromsberedskap. Dessutom ligger jag rätt långt efter, men min farsa vill att det ska vara 100meter bakom på 30/50.

Förmodligen en väldigt dum fråga men jag ställer den ändå.
Om man redan har B-kort. Behöver man endast göra teori för A-kort eller blir det en blandning mellan A och B på teoriprovet?

Om man redan har B-kort. Behöver man endast göra teori för A-kort eller blir det en blandning mellan A och B på teoriprovet?

Teorin för A-kort är blandade frågor mc och trafiksituationer och trafikregler osv.. Det är bra att plugga mc-boken och körkortsboken..

Teorin för A-kort är blandade frågor mc och trafiksituationer och trafikregler osv.. Det är bra att plugga mc-boken och körkortsboken..

Okej. Har beställt A-B teori från kortkort.se. Fixar iaf proven A och AB. Har inte brytt mig om det rena B provet än så länge. Ser med andra ord ljust ut.

det är blandade frågor typ 20-30% mc relaterade frågor resten e trafikregler och allt annat skit (miljö) som bil teorin har...dvs om du memorerar mc boken och klarar alla mc frågor så klarardu ändå inte provet då du måste kunna alla andra regler som inte stårmed i mcboken

säkerhetskontrollen mm.

jag har uppkörning i Gtb den 25/4 och ska köra privat. Någon som kan tipsa vad man ska vara nog med vid säkerhetskontrollen? Jag har en lista av alla punkter men vad ska man göra?
andra tips för trafikkörningen och lågfartsbanan e också välkomna.

jag har uppkörning i Gtb den 25/4 och ska köra privat. Någon som kan tipsa vad man ska vara nog med vid säkerhetskontrollen? Jag har en lista av alla punkter men vad ska man göra?
andra tips för trafikkörningen och lågfartsbanan e också välkomna.

Säkerhetskontrollen är ju till för att man ska kolla så att allt är ok och säkert innan färd.. Vad man ska kolla och hur står i mc-boken eller i trådarna körkort 2005, 2006. Sök på säkerhetskontroll i forumet annars.

Kontroll av bromsarna och ljusen är ju rätt viktiga.. Sen får man inte glömma att starta mc:n , lägga i växel och ta ner sidostödet.. För att kolla så att mc:n dör om den har en sån säkerhetsfunktion..

Men som sagt för att veta exakt vad som bör göras... kolla de tips jag gav dig..

Last edited:
Ska ta teoriprovet på fredag för A1, nån som har tips förutom att nöta bok?:D

EDIT: Har ett program på datorn som heter körkortsfrågorna, det är 65 frågor och jag gjorde det kanske 5-6 gånger igår och fick godkänt alla gånger, men det känns som man har lärt sig frågorna på programmet bara:näsblod

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back