LayDeeOmega
REC #26
bennybandit skrev:2062746
Teorin borde väll bara biff med några timmars pluggande om dan i två veckor
var ju inte så länge sedan man tog b kortet så lite av trafikreglerna borde jag ju komma ihåg i varje fall =)
Körningen
Har inte kört mc förrut, ända erfaranheten på två hjul är moppar.
+ all trafikvana med x antal mil med bil då.
Jag har bara möjlighet att köra via trafikskola, hur många timmar tror ni behövs? är 8-10h för optimiskiskt?
Jag tror inte alls att teorin blir ngt problem för dig. Visserligen beror ju allting på hur snabbt man lär sig osv. Själv tog jag B-körkort tre år innan jag skrev teorin för A-behörighet. En hel del satt kvar sedan sist och det enda som kändes som ngt nytt var själva mc-delen. var det inte länge sedan du tog B-kort så behöver du förmodligen bara läsa igenom det som står i boken och ägna den större delen av pluggandet till A-teorin!
Jag hade inte heller kört mc tidigare. Har nu tagit sammanlagt sju lektioner och räknar med 3-4 till. Har inte kört någonting alls privat och att räkna med 10 timmar ser jag absolut inte som orealistiskt!
Lycka till
och ja...om det är något jag kan hantera så är det traffik..rusningstrafik..det är den enda sortens trafik vi har här...jag har mera avgaser i lungorna än syre
(uppkörningen är här i Dublin..sedan blir det Sverige