Körkort 2006

:banana :banana Fixade lappen! :banana :banana

Han hade inga anmärkningar trots att jag hamnade i ett par knepiga situationer. Skulle göra vänstersväng på E20 och fick massor av mötande trafik. Samtidigt som jag slår av blinkers och ska dra på för att svänga in höger får jag en bil som kör om "på insidan". Men det löste sig det också :)

Skall avsluta körningen med att parkera på Dånken och kör in vid ett infart förbjuden-märke :rolleyes: Han påpekade att jag kanske skulle följa skyltarna i fortsättningen :3freak

Nu ska man bara skaffa hoj också....

Lycka till ni som ska köra upp framöver!

Klarade uppkörningen, darrade lite på krypkörningen men fick köra om o satte den direkt. Klarade resten (i ett jäkla spöregn) och mår nu mentalt gött. :tungan

Grattis!!
Måste vara en helt otroligt skön känsla...
Vad var det som hände på krypkörningen?(jag hatar den som en del säkert har läst tidigare). Gjorde du någon miss eller såg det bara osäkert ut? Så skönt att det gick bättre andra gången. För mig blev det tvärt om. Jag tyckte det gick ok första gången men blev så nervös när jag skulle göra om det att det gick sämre.
Har du varit ute och prövat vingarna i kväll?

Tjabba! Jag tog mitt kort för 2 månader sen. Skitkul!

Ilma skrev:
2366628 Grattis!!
Måste vara en helt otroligt skön känsla...
Vad var det som hände på krypkörningen?(jag hatar den som en del säkert har läst tidigare). Gjorde du någon miss eller såg det bara osäkert ut? Så skönt att det gick bättre andra gången. För mig blev det tvärt om. Jag tyckte det gick ok första gången men blev så nervös när jag skulle göra om det att det gick sämre.
Har du varit ute och prövat vingarna i kväll?

Lyckades sätta ner foten två gånger på första försöket... nervositeten gjorde la det antar jag.
Men fick som sagt en ny chans och då skärpte jag till mig...
Jäpp, körde hela kvällen, livet leker :)

ja för mig är det dags på måndag... första gången gillt har jag planerat men vi får väl se. Det vänder sig i magen redan nu av bara tanken... :(

MRJaggu skrev:
2362552 - Du vi skiter i det här nu det blir nog bra e du nån sorts MC mek eller? Gör krypköringen nu:tungan
:yoparty

:rofl

jag har bokat uppkörning i barkaby den 20e september.. tänk om man kuggar och inte hinner få en ny tid :confused: när slutar säsongen??

kamikaze.MC skrev:
2368782 :rofl

jag har bokat uppkörning i barkaby den 20e september.. tänk om man kuggar och inte hinner få en ny tid :confused: när slutar säsongen??

Dom brukar lägga av i mitten av oktober och då är sista veckan reserverad för dom som kuggat men jag kan ha hört fel också.

Bushojjen skrev:
2370311 Dom brukar lägga av i mitten av oktober och då är sista veckan reserverad för dom som kuggat men jag kan ha hört fel också.
De sa samma till mig, in i oktober om bara vädret tillåter.

tjena, fixade lilla kortet i fredags,.. himmla skönt. Trots ösregn och åska så lyckades jag.. flöt vatten på banan men nu när det är klart så känns det så skönt.

hondendär skrev:
2370358 tog mitt körkort i torsdags!:squid

är du tjejen på JC eller? grattis till lappen, tog mitt som sagt i fredags, var du privatist`?:tummenupp

Last edited:
:felämne vet att det gäller er som skafffar nytt kort!

men jag vill bara påpeka att om 5dagar så får jag tillbaka mitt kort :yoparty

trafikpolisen tyckte inte om hastigheten, så jag har endast kört 2veckor men den 18aug får jag köra igen...

Grattis till er alla som redan har klarat kortet och lycka till, till er som har lite kvar. Men ta det lungt när ni har prövotid(vilket jag inte hade) så att ni inte måste ta om lappen

KÖR FÖRSIKTIGT!

HJÄLP!

Skulle vilja ha råd, kör en CB 750 F2 som övnings-/uppkörningshoj. Jättebra tänkte jag för klarar jag det med den klarar jag allt (hybris =)!!

Nu kommer uppkörningen allt närmare och då slår mig tanken, varför göra det svårare för mig än det behöver vara??

Så...några tips om några speciella saker jag ska vara uppmärksam på vad gäller uppkörningen (manöverbanor) eller hojbyte (har funderat på att hyra enklare hoj från trafikskola)??

tacksam för svar.

Uppkörning på Onsdag nästa vecka.:tungan
I krypkörningen vilken fart är sagd att man ska ha då ? för lätt hänt att foten trillar ner om man är nervös å så och kör för sakta. hände min kompis och han kuggades för det..

freddaj skrev:
2375120 Uppkörning på Onsdag nästa vecka.:tungan
I krypkörningen vilken fart är sagd att man ska ha då ? för lätt hänt att foten trillar ner om man är nervös å så och kör för sakta. hände min kompis och han kuggades för det..

krypkörning = gångfart

sen en sak...glöm allt som säger att om man sätter ner foten så kuggas man. det finns otaliga historier som bevisar motsatsen! men allt handlar om KONTROLL, du ska visa att du har kontroll över hojen och vart den tar vägen. sen är det en annan sak vad vv-konstapeln säger, kompisen kanske gav ett instabilt intryck över lag? då finns alltid något att märka på!

så öva på, hitta hojen!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back