Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vanish skrev:Det börjar närma sig uppkörning... bara ca 2 veckor kvar..jag har dock inte
gett upp hoppet att grejja det på min ninja!![]()
Orkar inte kolla igenom tråden, så jag frågar ifall nån grejjat uppkörningen
med sin sporthoj??
Master_ skrev:Jag ska köra upp den 19 aug.. på min CBR900rr. HAr endel problem med manöverbanan vid vändningen.. inte helt lätt. ett par frågor till er som nydligen kört upp.
1. På höghastighetsbanan vid vändningen ska den gå sakta oxå eller är det bara att snurra runt inom markeringen?
2. På krypkörningen finns det någon tid som det minst ska ta eller är det upp till Gubben att bedömma?
Körde upp för ca 12 år sen och då var det andra bud som gällde... mycket lättare då. Vet sen då att de är kinkiga med att man ska kolla över axeln vid fil byte och sväng..
Vanish skrev:Det börjar närma sig uppkörning... bara ca 2 veckor kvar..jag har dock inte
gett upp hoppet att grejja det på min ninja!![]()
Orkar inte kolla igenom tråden, så jag frågar ifall nån grejjat uppkörningen
med sin sporthoj??
Murra skrev:100 Mil då har du legat i ganska bra lr är det räknat med övningskörning?
Jag har snart avverkat 700 sedan april med min r6a och det blir ju bara skojigare för varje gång. =) Dock "lite" dyr i drift.Vill du köpa?
![]()
Master_ skrev:Jag ska köra upp den 19 aug.. på min CBR900rr. HAr endel problem med manöverbanan vid vändningen.. inte helt lätt. ett par frågor till er som nydligen kört upp.
1. På höghastighetsbanan vid vändningen ska den gå sakta oxå eller är det bara att snurra runt inom markeringen?
2. På krypkörningen finns det någon tid som det minst ska ta eller är det upp till Gubben att bedömma?
Körde upp för ca 12 år sen och då var det andra bud som gällde... mycket lättare då. Vet sen då att de är kinkiga med att man ska kolla över axeln vid fil byte och sväng..
Tom@s skrev:Hej!
2. På krypkörningen så fick jag lära mig att köra runt på kopplingen endast, dvs tomgången, men vid uppkörningen sa förrättaren att det var ok att ha lite gas då och då och även "dutta" med fotbromsen då och då.


CeltaniC skrev:Ja Jag klarade äntligen av provet! så nu är det dags för The "Big One" snart ....
Tom@s skrev:Hej!
2. På krypkörningen så fick jag lära mig att köra runt på kopplingen endast, dvs tomgången, men vid uppkörningen sa förrättaren att det var ok att ha lite gas då och då och även "dutta" med fotbromsen då och då.
Ponte skrev:Ska köra upp som privatist imorrn 08.15, men jag har ingen aning om jag tränat rätt på manöverproven, speciellt då krypkörningen. Jag undrar eftersom dom verkar vara så extremt lätta, iaf som jag har tränat (enligt ritningarna på vv.se).
Så jag tänka kolla på dom 3 filmerna som finns här, men tyvärr så fungerar inte länkarna till dem! Är det möjligtvis någon vänlig själ som råkar ha dom på dator och känner sig manad att skicka dom till mig? Antingen via email, msn eller icq?
Om det råkar vara så, kontakta mig gärna på msn, tpin@telia.com eller icq, 31893758
Sen tänkte jag på det här med att leda hojjen, måste man gå brevid och leda den, eller kan man sitta på och sparka sig fram?
Tacksam för hjälp![]()
Anton_Ljunghusen skrev:De är inga problem med sh! Visst det är fan svårare, men du ska ju klara krypköra med sporthojen sen i framtiden när du har lappen. Så det är bara att traggla =)
Jag körde upp med min 125a sh, kass körställning och vändradie men den vägde ju inte så mkt
Mr Mac skrev:På trafikskolan fick jag lära mig att man inte fick glida runt enbart med kopplingen. Under krypkörningen ska man hela tiden ligga och dra på kopplingen. Dock får man frikoppla helt och dutta på bromsen för att minska farten. Du får dock inte ligga på bromsen hela tiden. Det är också helt ok att pumpa med gasen. Manöverprovet är mycket enklare om man ger lite gas hela tiden.
För övrigt hämtade jag ut mitt körkort idag. Jag körde upp på tisdagen förra veckan och avin för att hämta ut det nya körkortet kom på fredagen. Grymt snabbt jobbat av VV.
Vanish skrev:jag har testat o själva krypkörningen mellan konor o så går bra..men det är sen
när det kommer till vändningen där är det väldigt jobbigt och komma runt..
fast tidigare när jag tränat har jag ej vetat om att man får gå långt i sidled men måste
hålla 4 meter framåt från konan sett!
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |