ettan
Ny medlem
Ska med ta kk i år. Har kört 2 ggr med privat. Kul som fan är det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Miss_Orchidee skrev:Jag har uppkörning den 25/4 DET ÄR SNART DET![]()
knut-sporthoj skrev:vilka böcker ska man läsa. är det körboken och någon mera eller??
savage skrev:Helt jävla omöjligt att vända på lågfartskonbanan! Jag hamnade en bra bit utanför de 8m som verkar vara tillåtet. Och då har jag inte ens en sporthoj! (Sporttourer)
Fick en knäck i självförtroendet när jag testade.. Måste boka lektioner!!
Nej du har bara begränsningslinjen 4 meter från sista konen! På högfartsleden har du dock 8 meter.Anton_Ljunghusen skrev:Samma som jag då
Första konbanan tycker jag var väldigt enkelt, inga probs med min lillknarr
Edit: Har man 8m att vända på (bredden) i slutet av den första lågfartsbanan? Står det inget om här http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm![]()
DrZeus skrev:Bara jag som tycker att första lågfartsbanan är en apkonst utan dess like?
Ni som tyckt att den gått galant, hur mycket behöver ni styra ut för att klara den? På min feta sak behöver jag hålla fullt styrutslag genom hela saken för att ha någon som helst chans att klara den (dvs. fullt vänster, fullt höger, fullt vänster, osv.). Då har jag dessutom moddat banan lite så det är extra utrymme att svänga runt på i slutet.
Just nu känns det väldigt fjärran att kunna klara detta så pass pålitligt att man fixar uppkörningen.![]()
kan nån typ dra den exakta säkerhetskontrollen med alla delar noga berättat, kan hela hojjen men hur vill dom ha den utförd??Extreem_ skrev:Ni som vill öva inför uppkörning, ta fram mallen för banorna och öva hemma! Ta några tomma drickaflaskor och fyll med lite vatten, funkar fint som koner...![]()
Leta bara reda på en ledig parkering eller öppen plats, nyttigt och lära sig känna hojen. Föreskrifterna och banorna (med instruktioner) finns på följande länk: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm
Ett bra tips!![]()
Lycka till..![]()
/mvh Johan
Körkort 05 skrev:Lågfartsbana 1 är klart jobbigare än 2 an. Det svåra är sista svängen, det gäller att inte räta ut styret när man rundat sista konan utan fortsätta runt.
Men det är en vettig övning som jag kan förstå. Jag tänkte ta körkort förra året men sket i det när det drog ut på tiden.
Nya lågfartsbanan är en barnlek jämfört med den meningslösa garagevändningen.
Anton_Ljunghusen skrev:Ni som tycker låghastighetsbanan nr 1 är väldigt svår borde fundera på att låna en hoj av en polare.. ruskigt lätt med min lillknarr (125a) och den är knappast optimerad för det heller
DrZeus skrev:Jag håller inte med. Har provat garagevändningen och jag upplever den som enklare än denna bana. Iaf på min hoj. Men det är väl det som är riktigtmed den nya uppkörningen. Vilken hoj man kör på har nu enorm betydelse.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |