Körkåta eller bara elaka?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Något jag tänkt på ibland, som blev ännu tydligare i julhandeln...
Kassörskor (eller kassörer, vi ska inte diskriminera) har en gåva att få sitt rullband att glida så mjukt fram, ungefär som jag gör i min Bangbulans när jag lastat hojen, helt utan ryck eller tvärstopp. Men om man handlat något på flaska, i detta fall 6 flaskor julmust, så tycks de plötsligt, utan förvarning gripas av grav blyfot! Så fort man snällt radat upp flaskorna går starten, Full gas! När man sen snabbt som en kobra, i farten lyckats hindra alla flaskor från att ramla omkull och hunnit resa de som fallit så bromsar de inför vad som tycks vara en imaginär chikan! (detta upprepas gärna 3-4 ggr)
Om man sen hinner med att liksom stå och vakta flaskorna mellan av-och påslag börjar de plötsligt pumpa med gasen, som om de ska flöda förknasaren eller nåt... I slutändan blir det alltid en oredig hög av läskeblask som ligger och stoppar all framfart för andra bakomvarande varor. En hög av läskeblask som inte går att dricka (läs: öppna) de närmaste timmarna.

Kan det vara längtan till en räserbil som ligger bakom? Eller är det någon sorts hämnd mot samhällets otacksamma invånare?

Ursäkta ett meningslöst inlägg, det är nog julstressen som slutligen tagit knäcken på mig... :3freak Men God Jul på er i alla fall! Hoppas ni får hårda klappar!

Ha ha men jag håller med dej, det där råkar jag kämnt ut för.

jesseboy skrev:
tycks de plötsligt, utan förvarning gripas av grav blyfot!

Då snabbar man sig att bygga ett "sandslott" av sin övriga varor och gömma streckkoden så gott det går + spring runt och plocka ett tuggummi där, en tablettask där, dvs EFTER att personalen i kassan har slagit ut slutsumman Spring gärna i flera omgångar och försök verka så tankspridd som möjligt. Kan du hälla ut småpengarna på bandet, försök helst pricka någon springa eller allra helst i deras knä så att småpengarna åker ned på golvet. Betala INTE med kort om du nu inte har några gamla utgångna kort, eller kort (helst flera) som helt saknar pengar så att de får dra korten x-antal gånger 3. Legitimationen ska ta minst 30 sekunder att "leta reda på" innan du "kommer ihåg" att det ligger där i plånboken.

Om du orkar, "glöm" att ta kasse och "kom på det" precis när du betalat. Chansen är 99 av 100 att du får kassarna gratis om du börjar vifta med dina gamla utgångna kort, 100 av 100 om kassakön är 30 meter lång.

Rullbanden har väl bara ett hastighetsläge?

Nu var det jävligt länge sedan jag sommarjobbade på OBS Stormarknad, men hursomhelst, när jag satt i kassan då så styrdes bandet av en fotocell, inte av kassören (i detta fall jag).

mb skrev:
Rullbanden har väl bara ett hastighetsläge?
Precis :va

Har tänkt på det mången gång. Att kanske göra nån lösning som fixxar mjukare starter på bandet (blivande utvecklingsingenjör som man är)...

Eller så skiter jag i det :)

Det sker genom fotocell som sitter 1dm innan "vågen". Så fort den bryts så stannar bandet. Men det går även att styra manuellt för att jävlas med griniga pensionärer... :D

Jag har jobbat på stormarknad :banana.

Fotocellen eller räcer foten styr bandet. Fotocellerna är oftast kajko och gör så att bandet hoppar å jävlas eller så är det för att man helt enkelt råkar sätta foten på pedalen istället för bredvid :näsblod.

Och snälla, ge fan i att ställa flarrona upp på bandet, dom ska ligga ner :mad:. Välter bara annars och är allmänt jävliga.

Har ni typ 50 flaskor festis, ställ för faen inte upp alla 50 på bandet, det räcker med 1 flarra och sen trycka på * och sedan 50 och sen [OK] för oss i kassan. (Yes, har fått en 50 flarror med Festis).

God Jul era jeffla grinchar :7peta
:fyllisar

Långa farbron skrev:
:rofl :rofl

Racer-kassörska :banana

Så du erkännde tillslut att du är en kärring? :rofl

Kassörska är en kvinnlig kassa mupp.
KassÖR är en MANLIG kassa mupp.

disclamer: vet inte om jag har rätt, men det lät bra. Och att retas med gubben är huvudsaken :)

Last edited:
The-PatriX skrev:
Har ni typ 50 flaskor festis, ställ för faen inte upp alla 50 på bandet, det räcker med 1 flarra och sen trycka på * och sedan 50 och sen [OK] för oss i kassan. (Yes, har fått en 50 flarror med Festis).
[/SIZE]

Finns väl inget roligare än att jävlas med att slänga upp hela ölflaket på bandet.

Speciellt om det står en lapp som säger att "Lägg vänligen upp alla varor på bandet"..

Man ska väl härda kassörskorna?.. :rolleyes:

Verkligen skitkul! Vi hämnas på er jäklar som bygger varuberg genom att köra bandet på det sättet. Behandla andra som du själv vill bli behandlad! Kan även påminna om vi kassörskor som har problem med axlar och rygg eftersom vi är tvungna att plocka upp och vända på alla sjuttielva mjölkpaket.

Fast allt det där är bara skit när man tänker på hur kul det är att jobba!! :banana

Anthrax skrev:
Finns väl inget roligare än att jävlas med att slänga upp hela ölflaket på bandet.

Speciellt om det står en lapp som säger att "Lägg vänligen upp alla varor på bandet"..

Man ska väl härda kassörskorna?.. :rolleyes:

Ptjaaa, fanns ju några sätt att jävlas tillbaka på.

Typ trycka på gasen till bandet och bara glo på flaket när det fastnade mot kassaapparaten, eller kanske bara sitta som ett fån och bläddra igenom alla PLU koder för att se om det mööööjligen fanns någon för ett platta öl.
Efter det steget så ringer man till dricka avdelningen och frågar om det är något special pris på en platta.

När man väl har gjort sådär i en kvart eller så, så frågar man - Vart det verkligen värt det? :tungan.

Givetvist slutar man inte här, när dem ska betala och man dragit deras MedMera kort så trycker man på avbryt lite snabbt och fint så reggas inte poängen. :cdevil.

Nej det är inte det minsta roande att sitta i kassalinjen på någon stormarknad, ännu roligare blir det när det kommer folk som vill göra ett berg av varor. Varför gör ni sånna? :va

Det går ju inte snabbare, däremot tar det längre tid.

Nä men var snälla mot dem i kassan, tänk er själva hur ni skulle ha velat ha det om ni satt i kassan, är ni snälla, så är dom snälla :)

jag extraknäcker på ica-maxi i uppsala för att ha råd med hoj i vår :yoparty

och jag får fan spel på folk som byger varuberg, så jävla drygt. elller folk som inte vänder sträckkoderna rätt. hur svårt är det? men jag som sitter i kassan har ju timlön så det blir bara kundens tid som spills, så man kanske inte ska klaga.

andersbrink skrev:
Då snabbar man sig att bygga ett "sandslott" av sin övriga varor och gömma streckkoden så gott det går + spring runt och plocka ett tuggummi där, en tablettask där, dvs EFTER att personalen i kassan har slagit ut slutsumman Spring gärna i flera omgångar och försök verka så tankspridd som möjligt. Kan du hälla ut småpengarna på bandet, försök helst pricka någon springa eller allra helst i deras knä så att småpengarna åker ned på golvet. Betala INTE med kort om du nu inte har några gamla utgångna kort, eller kort (helst flera) som helt saknar pengar så att de får dra korten x-antal gånger 3. Legitimationen ska ta minst 30 sekunder att "leta reda på" innan du "kommer ihåg" att det ligger där i plånboken.

Om du orkar, "glöm" att ta kasse och "kom på det" precis när du betalat. Chansen är 99 av 100 att du får kassarna gratis om du börjar vifta med dina gamla utgångna kort, 100 av 100 om kassakön är 30 meter lång.

Hahahahha! Du kunde det där du! :D

Anciol skrev:
Verkligen skitkul! Vi hämnas på er jäklar som bygger varuberg genom att köra bandet på det sättet.

Då lär du aldrig få hämnas på mig iaf! :D

Oftast är det stressade småbarnsmammor som vill ladda ur månadsinköpet på bandet innan de tre småbattingarna har käkat sig mätta på lösgodiset som står strategiskt placerat vid kassorna, i 1/2 meters höjd.

:rofl
Underbar tråd!

Har ni nån gång försökt ställa flaskorna å burkarna i de små ringarna på Systemets varuband? Lite lurigt är det faktiskt. Roligare att lägga dom ner då, så att de börjar rulla när bandet startar och inte rör sig ur fläcken. :fyllisar

Även en liten hämnd är en hämnd sa bagarn och sket i smeten...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back