Körhandskar när man kör bil... :va

Är det OK att ha skinnhandskar (körhandskar) när man kör bil?

• Antal röstningar
    0
smallsocks skrev:
2620455 mchandskar är något annat... det är inga vantar... men om man har på sig "handskar" i vanliga fall så är det gubbhandskar av läder som min farfar har... det är inte coolt om man inte heter "lönnmördare" i förnamn. således blir det vantar (man nämner inte lovika för då är det lite larvigt) även om det är såna där ylle lovika vantar. hehe
fast jag har sånna damiga hanskar/vantar med mjukt och gosigt material innuti, utanpå är det mocka/skinn... går det då som handskar eller vantar?

Miss_Orchidee skrev:
2620508 fast jag har sånna damiga hanskar/vantar med mjukt och gosigt material innuti, utanpå är det mocka/skinn... går det då som handskar eller vantar?

vet ej, vi får nog sätta ett speciellt utskott på att utreda det här... vi kan diskutera det i några år, spendera jättemycket pengar och sedan helt enkelt bestämma att det klassas till "hattar" istället... eftersom vi inte kom på någon lösning <--- sverige i ett nötskal...

edit: damhandskar skulle jag nog kalla det för

Jag saknar ett alternativ i pollen. Det standardsvar som min far präntat in i mig sen barnsben när det gäller fjolligt tillämpning av handskar...

"Har du penishud i fingrarna eller???"

Körhandskar måste i bil måste väl ändå ha spelat utt sin roll när man slutade med bakelit-rattar?

Skinnhandskar + bakelitratt = självklart, annars frös ju liksom fingrarna fast.
I övrigt går det ju fan inte att köra med handskar, o absolut inte med Lovika vantar:D :D

smallsocks skrev:
2620517 vet ej, vi får nog sätta ett speciellt utskott på att utreda det här... vi kan diskutera det i några år, spendera jättemycket pengar och sedan helt enkelt bestämma att det klassas till "hattar" istället... eftersom vi inte kom på någon lösning <--- sverige i ett nötskal...

edit: damhandskar skulle jag nog kalla det för
ska vi fastslå att det är damhandskar då??

Det där med utskott va en bra ide utom att den kostar oss en massa skattepengar och då får ja inga vägar att köra min bil/mc på och då kommer ja inte behöva nån bil/mc vilket i sin tur leder till att ja inte heller kommer behöva några bil/mc handskar för att hålla i den iskalla ratten så inte fingrarna trillar av och dör... och då är ju iof hela problemet löst :rolleyes :3freak

Stuff skrev:
2620513 Gay
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
Varken jag eller ngn av mina bögpolare använder bilhandskar kan jag lugna er med.
/J

Last edited:
Handskar vid bilkörning endast när man kör på bana eller riktigt fort på kurviga vägar med en snabb bil. Då är det ren säkerhet för efter ett par minuters rattande så kommer handsvetten som ett brev på posten.
Allt annat är lika gay som ett rosa depåstöd.

Det här visar ju bara hur trångsynta vissa kan vara...:arsele

Bull för er... :pannkyss

Jag kommer i alla fall köra med mina körhandskar och återuppväcka ännu en trend! :fakta:yoparty

sirSmokealot skrev:
2620798 Det här visar ju bara hur trångsynta vissa kan vara...:arsele

Bull för er... :pannkyss

Jag kommer i alla fall köra med mina körhandskar och återuppväcka ännu en trend! :fakta:yoparty

hehe... det visste jag redan innan....ars:arsele

Jag snackar om körhandskar, och inte om några fucking djävla handskar :huvet

Kolla länken ;):tungan

Bifogat

• is.php.jpg
    is.php.jpg
    19.7 KB · Visningar: 832
*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back