Körhandskar när man kör bil... :va

Är det OK att ha skinnhandskar (körhandskar) när man kör bil?

• Antal röstningar
    0
sirSmokealot skrev:
2620290 Vad tycker ni???

Töntigt eller lite coolt iaf :va

eller bara ok om man har träratt? ;)

Töntigt.

Dock ok om du har en riktig gammal race bil och du har samma ålder som bilen..

Paradoxy skrev:
2620298 Jag röstade att det var coolt bara för att vara snäll.

Inte coolt, men i all fall inte töntigt, OM MAN HAR TRÄRATT som är jävligt hal ibland...

Det finns säkert dem som tycker att det alltid är lite extra coolt om man har handskar, men jag är inte en av dem. De fyller en funktion, och (enligt mig) ser snyggt ut...

Uppfattas det ändå som OK eller töntigt? :va

smallsocks skrev:
2620295 Töntigt.

Dock ok om du har en riktig gammal race bil och du har samma ålder som bilen..

Träratt som träratt... de är hala på nya bilar osso...

Last edited:
sirSmokealot skrev:
2620304 Inte coolt, men i all fall inte töntigt, OM MAN HAR TRÄRATT som är jävligt hal ibland...

Det finns säkert dem som tycker att det alltid är lite extra coolt om man har handskar, men jag är inte en av dem. De fyller en funktion, och (enligt mig) ser snyggt ut...

Uppfattas det ändå som OK eller töntigt? :va

Träratt som träratt... de är hala på nya bilar osso...

snackar inte om nån träratt. åkhandskar är gay. alltså nej

Det är kanon!

Jag ärvde ett par av min morfar som han använde när han rattade sin Amazon sport! Perfekt på en bakelitratt.

Starfighter skrev:
2620318 Träratt - Otroligt töntigt!

Tyckte jag osso! 100%

men sen köpte jag bilen som hade en träratt... och jag börjar gilla riktigt mycket... det växer på en , typ

Last edited:
smallsocks skrev:
2620310 snackar inte om nån träratt. åkhandskar är gay. alltså nej
jag har bara handskar på mig när ratten är så kall att fingrarna riskerar att trilla av och dö när dom kommer i kontakt med ratten.... annars får det va!

Miss_Orchidee skrev:
2620355 jag har bara handskar på mig när ratten är så kall att fingrarna riskerar att trilla av och dö när dom kommer i kontakt med ratten.... annars får det va!

Då ska du hoppa in i min bil, den ratten är kall.... vanliga handskar fungerar och så full värme, sedan tar man av sig handskarna och det är inte handskar, det är vantar... :)

smallsocks skrev:
2620378 Då ska du hoppa in i min bil, den ratten är kall.... vanliga handskar fungerar och så full värme, sedan tar man av sig handskarna och det är inte handskar, det är vantar... :)
ja aldrig är det rätt.. man får tydligen inte säga vantar till mc handskar har ja listat ut nu efter alla dessa år... :va

sirSmokealot skrev:
2620290 Vad tycker ni???

Töntigt eller lite coolt iaf :va

eller bara ok om man har träratt? ;)

vill du vara lite cool och inte som alla andra så kör du volvo, saab eller något annat med dom handskarna:rolleyes: med tanke på ditt nick så kan de flesta ideér vara gångbara :gnissla

var på en volleybolltunering i Lundsberg för något år sedan. Då vi inte lirade passade vi på att lyssna på de människor vars föräldrar pröjsar över hundra lax per år för sina barns skolgång. En grabb, helt otroligt töntig men som många hade klassat som "schtekig" snackade om att han blev tvungen att använda körhandskar när han rattade farsan Merca i över 300 blås (snubben var typ 15). Detta har för alltid förstört min syn på körhandskar då jag alltid kommer att förknippa dem med denna snubbe som gjorde mig så arg :mad:

Miss_Orchidee skrev:
2620426 ja aldrig är det rätt.. man får tydligen inte säga vantar till mc handskar har ja listat ut nu efter alla dessa år... :va

mchandskar är något annat... det är inga vantar... men om man har på sig "handskar" i vanliga fall så är det gubbhandskar av läder som min farfar har... det är inte coolt om man inte heter "lönnmördare" i förnamn. således blir det vantar (man nämner inte lovika för då är det lite larvigt) även om det är såna där ylle lovika vantar. hehe

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back