Körglädjen är tillbaks

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
I tisdags kom körglädjen tillbaks. :D
Jag o Marie var träningsansvariga men tack vare snälla kompisar som hjälpte oss blev det tid både för Marie o mig att köra några pass var. Alltså blev det 30 min för mig på Maries Aprilia.
Jisses vad kul. Så här roligt har det inte varit att köra på länge. Plötsligt stämde allt igen och det gick som en dans att köra. Jag kan bara konstatera att 250 är KUUUUL. :tummenupp
Så om jag får ihop lite racebudget tills nästa säsong blir det absolut SP250 för min del.

Ålrajt, räknar med dig och Marie på B-racet! :tummenupp

Cooolt, vad roligt för dig att känslan kom tillbaka! Läckert om ni båda ska köra i 250 och så ska eventuellt min karl också börja köra. Mycket tjejer och iallafall två par :)

Bikerbitch skrev:
Cooolt, vad roligt för dig att känslan kom tillbaka! Läckert om ni båda ska köra i 250 och så ska eventuellt min karl också börja köra. Mycket tjejer och iallafall två par :)
Pappa Backlund sa att Wille ska hoppa upp till 250SP nästa år också så det blir tufft 2006! :)

Kul att höra att du hittat tillbaks. Är 250 SP månne på väg tillbaka till storhetstidens popularitet?

Chris Ash skrev:
Kul att höra att du hittat tillbaks. Är 250 SP månne på väg tillbaka till storhetstidens popularitet?

Ja, en massa A-förare som kvalar ut de nya långsammare B-förarna.
För ni kan fetglömma Bfinaler på Luffs hemmaplan.
Stora budgetar och fina depåtält kommer lika säkert som Amen i kyrkan.

Victor skrev:
Ja, en massa A-förare som kvalar ut de nya långsammare B-förarna.
För ni kan fetglömma Bfinaler på Luffs hemmaplan.
Stora budgetar och fina depåtält kommer lika säkert som Amen i kyrkan.
Mike är ett stort fan av 250SP numera sedan Martin Karlsson gick upp till klassen från 125jr så hur det blir med B-finaler vet man aldrig... :) Mike ringde mig i går och var orolig över att han hört att cupen skulle vara avgjord. Och läste man IB så fick man ju onekligen det intrycket. Men så är det alltså inte, sista deltävlingen går nu till helgen och om Fredrik vinner och Pär kommer som bäst fyra så tar Fredrik totalen! Då har Fredrik vunnit alla tävlingar han kommit i mål i och kraschat de övriga i ledning, det kallar jag do or die facit! :rock
Kort sagt, det blir ett spännande race!

Last edited:
Om någon kan ta dit en hoj med ok däck så kör jag upp ikväll och kör tävlingen! :)

Kul att körglädjen kom tillbaka men det är ju klart då du testade en tvåtaktare - då har man aldrig tråkigt. ;)

Mad Moose skrev:
...Jisses vad kul. Så här roligt har det inte varit att köra på länge. Plötsligt stämde allt igen och det gick som en dans att köra. Jag kan bara konstatera att 250 är KUUUUL. :tummenupp

Visst är det en kul hojtyp, förstår att du tyckte det var kul.

Chris Ash skrev:

Tveksamt va? Finns det tillräckligt många hojjar att få tag i för att tala om storhetstid???

Torkel skrev:
Då har Fredrik vunnit alla tävlingar han kommit i mål i och kraschat de övriga i ledning, det kallar jag do or die facit! :rock
Kort sagt, det blir ett spännande race!

Hårfin kraschledning i Linköping iaf, tror nog att han gled förbi liggandes på asfalten. Fast visst är det "do or die", efter hans besök i lecahavet i Linköping frågade jag "varför gör du sådär, du skrämmer ju livet ur mig" och det enkla svaret var "komma 2:a är inget alternativ". Fler med den inställningen så får vi nog se många roliga race framöver.

Jadu Mats, om det inte händer nått radikalt med min ekonomi så blir det nog 250 för mig också nästa år. Då får vi fightas igen - oväntat men kul ;)

oscar skrev:
Hmm.... vad kostar en ny sån hoj? :fyllisar :banana
Sist jag kollade (2003) kostade den 73900 kr "gatfärdig" från en handlare i Sverige. Priserna på en oregistrerad danskimport i gatskrud utan fabriksgaranti låg på cirka 45000 kr beroende på väder, vind och växlingskurs.

Vänta bara till Axxexx ser det här, då får du en utläggning som heter duga.

oscar skrev:
Hmm.... vad kostar en ny sån hoj? :fyllisar :banana
Anna, Pär och Kim är de som köpte flång nya 04'or i höstas. Runt 45000 kr fick de ge vad jag vet. Svårt att hitta nya tyvärr men Kim har ju funderingar på att flytta upp till 250R om han får rätt pris för sin...

Don Quixote skrev:
Jadu Mats, om det inte händer nått radikalt med min ekonomi så blir det nog 250 för mig också nästa år. Då får vi fightas igen - oväntat men kul ;)

Hoppas iof att du får ihop din ekonomi till en ny säsong i Superstock. Men visst vore det kul att få köra ifrån dig. :squid

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back