Körglädje.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Eftersom jag tog mc-kort tidigare i sommar så är jag gröngöling när det gäller att köra.

Men jag har hunnit avverka ca 450 mil till idag. Att jag tycks bo i paradiset vad det gäller utbud av kurviga småvägar inpå knuten försämrar inte situationen.
Det har sällan blivit mycket rakt fram hittills.

Det finns bara ett att säga och det är att det faktiskt är skitroligt att köra på motorcykeln.
Det blir roligare och roligare.
Jag vet inte vad man ska sätta fingret på, men det handlar väl om körglädje helt enkelt.

Det är en skön känsla, alltifrån kontrollerade nedlägg i kurvorna till den sugande accelerationen i utgångarna fram till inbromsningen inför nästa krök.
(nåja, det låter väl kanske lite löjligt, men det är lite så jag känner)

Jag har noterat en ganska stor skillnad i körförmågan beroende på om det är morgon eller kväll?
Jag tycker mig åka med större skärpa och attack på morgonen när kroppen för det mesta är utvilad och skallen tom.
På väg hem från jobbet brukar jag få ta det lugnare när jag då tycks ha svårare att hålla koncentrationen på körningen.

Jag har aldrig riktigt fattat detta med mckörning tidigare.

Ville bara skriva.

För det första så har du en sjysst hoj :yoparty
Sen kan jag berätta att jag själv avverkat ca 700mil sedan lappen i våras och jag håller med om att det bara blir roligare och roligare. Alla sa till mig de första veckorna "ska du ut å åka igen? ska du ut å åka i regn? hojen till jobbet som vanligt? det e bara för att du är gröngöling!" etc etc
Men tvärtemot vad alla (förutom du) säger så blir det faktiskt roligare å roligare.
Jag tycker att det dessutom e lite roligt att puttra runt i "vanlig" landsvägsfart ibland också, då blir de "passen" när man väl pressar blir dessutom ännu roligare.

Däremot upplever jag att man kör bättre på eftermiddag/kväll. Har blivit många flertimmarsturer på väg hem från jobbet även om man slutat 20-22 och börjar 06 dan efter :yoparty
Känner mig alltid lite seg på förmiddan.

Kör på! (de ska jag) :tummenupp

För det första så har du en sjysst hoj
Ja, jag tycker att den passar bra till mig.
Det är en likadan mc som i körskolan, och eftersom jag inte hade något att jämföra med så köpte jag en sådan.
Den duger bra att börja med.
Lättservad och tålig verkar den vara också.
Sen kan jag berätta att jag själv avverkat ca 700mil sedan lappen i våras
Inte dåligt!:tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard