Körde lite idag!

\\TWIN//

Vroom vroom ... sööra fort som sattan..
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Ja som rubriken lyder , jag körde en liten runda me moroten i dag å tankade upp den me v-power bensin. Fan va gött d va! :rock
Men d va lite kallt! undrar varför?? hehe
Nån som har använt v-power bensin innan? e det bra??

\\TWIN// skrev:
Ja som rubriken lyder , jag körde en liten runda me moroten i dag å tankade upp den me v-power bensin. Fan va gött d va! :rock
helt sjukt och köra nu asså...

v-power de sägs att dne är bra men vem vet alla tycker olika.. men modde motorn bra efter lr? :)

\\TWIN// skrev:

Detta kanske bara är nåt som nån har lurat mig med, men är inte v-power bens. riktig skit? :confused: eller så är det bara jag som är lättlurad.... :gnissla

skit vad kalt det måste varit.... men sugen är man på en runda snart

bbkolado skrev:
helt sjukt och köra nu asså...

v-power de sägs att dne är bra men vem vet alla tycker olika.. men modde motorn bra efter lr? :)

Om hojen mådde bra ja jag märkte inte att den blev sämre men jag kunde juh inte heller dra på i dag iheller :tungan

\\TWIN// skrev:
Om hojen mådde bra ja jag märkte inte att den blev sämre men jag kunde juh inte heller dra på i dag iheller :tungan
jaa du har ju rätt.. men du får testa och tanka på i sommar igen och känna efter kanske blir non skilnad. Tror fan inte att de är non skilnad alla vill ju käna pengar på oss så dom har bara lagt till non namn för att den ska låta bättre lr nått :rolleyes:

hoj_micke skrev:
Detta kanske bara är nåt som nån har lurat mig med, men är inte v-power bens. riktig skit? :confused: eller så är det bara jag som är lättlurad.... :gnissla

Att det e riktig skit bensinen d tror jag inte men det kanske inte gör nån större skillnad direkt på effekt egentligen.
Nån som vet fakta?

bbkolado skrev:
jaa du har ju rätt.. men du får testa och tanka på i sommar igen och känna efter kanske blir non skilnad. Tror fan inte att de är non skilnad alla vill ju käna pengar på oss så dom har bara lagt till non namn för att den ska låta bättre lr nått :rolleyes:

hehe ja jag får ta å göra d i sommar ja!

\\TWIN// skrev:
Att det e riktig skit bensinen d tror jag inte men det kanske inte gör nån större skillnad direkt på effekt egentligen.
Nån som vet fakta?

Det jag har hört är att vissa motorer har en tendens till att spika på V-power bensinen. Min förra hojj (gsxr600) gick bra på den dock. och den ska ju även ta bort gamla avlagringar och sånt i motorn sägs det =)

Tveksamt vilka maskiner som går bättre på V-power, den måste ju kunna justera tändning / laddtryck för att dra nytta av det högre oktantalet. Men å andra sidan så lär ingen maskin gå sämre heller, så man riskerar inte mer än kostnaden för att det är lite dyrare.

\\TWIN// skrev:
Nån som vet fakta?

Det är båg :) gör en sökning på V-power så får du fakta.

Skulle tro att det berode på att det var länge sedan du körde den,då är dom upp tom 200% snabbare :hihi

Ungefär som på hösten då känns dom skitslöa när man ställer in.

\\TWIN// skrev:
Nån som vet fakta?

hehe ja jag får ta å göra d i sommar ja!
aa jag har hört att den ta bort sskit o så i motorn de kanske stämmer .. :brinnerup

JiMpA skrev:
Det jag har hört är att vissa motorer har en tendens till att spika på V-power bensinen. Min förra hojj (gsxr600) gick bra på den dock. och den ska ju även ta bort gamla avlagringar och sånt i motorn sägs det =)

Det låter jävligt konstigt med tanke på att V-power har högre oktantal = skall vara mindre spikningsbenägen. Vore skumt om de vågade fuska med något sådant eftersom de annars riskerar att få stå för skador på fordon som skall tankas med >98 oktan.

Last edited:
V power är bra. Jämnare kvalitet och om du anpassar tändning efter det får du mer effekt. Flera med vassare bilar som bänkat med 95-98-Vpower och testat skillnaderna, och det verkar vara riktigt bra soppa!

Långa farbron skrev:
gör en sökning på V-power så får du fakta.

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92336&highlight=V-power

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93536&highlight=V-power

Läs och lär. Summering: V-power och andra högoktaniga soppor kan ge en liten fördel om man ..., ... och om man ..." och så vidare.

V-power medför däremot en bra sak. Deras reklam är hysteriskt underhållande!

Tyvärr har jag glömt senaste kampanjen, men jag fick mig ett småskratt i alla fall.

Jämnare kvalitét torde innebära en nackdel för dem som rent faktiskt ställer in sina fordon efter soppan de pytsar i. Högre precision kommer att ge ett mindre spann i tillverkningen vilket gör att de kan lägga sig på en lägre nivå utan att riskera att gå under den nivå de garanterar. Med andra ord, soppa med i genomsnitt lägre oktantal.

Rätta mig om jag har fel. Men är det inte så att oktantalet talar om vid vilket tryck/temp bensinen självantänder. Dvs är motor spikningsbenägen så kan man med fördel använda sig av ett högre oktantal.

MEN och åter men. Oktantalet styr inte energin i bensinen. Dvs en högre oktantal i sig själv genererar inte mer hästkrafter.

\\TWIN// skrev:
Ska fan ta ut pärlan på en tur i morron om inte saltet på vägen ligger allt för tungt

Skeebum skrev:
Rätta mig om jag har fel. Men är det inte så att oktantalet talar om vid vilket tryck/temp bensinen självantänder. Dvs är motor spikningsbenägen så kan man med fördel använda sig av ett högre oktantal.

MEN och åter men. Oktantalet styr inte energin i bensinen. Dvs en högre oktantal i sig själv genererar inte mer hästkrafter.

Stämmer bra, ett högre okantal sänker motorns benägenhet att spika vid höga laddtryck/kompressioner, dvs. bensinen har svårare att självantända. Så att köra V-power i en helt orginal motor, speciellt på hojj är att bränna pengar. Smäll på en turbo så hittar ni skillnaden.
Men jag gissar på att VP-racefuel är mer ekonomiskt att köpa då än v-power...

\\TWIN// skrev:

Jaha då va de dej man såg vid teatern idag...blev inte alls sugen på att köra... :gnissla

Man får nog ut en runda imorron om de e torrt innan man ska rycka in i de millitära på måndag och 11mån framåt... =/

oGGe skrev:
Jaha då va de dej man såg vid teatern idag...blev inte alls sugen på att köra... :gnissla

Man får nog ut en runda imorron om de e torrt innan man ska rycka in i de millitära på måndag och 11mån framåt... =/

Hhehe jasså du såg mig stadteatern?
körde du bil lr?
Blev d nån körande idag lördag?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...