Körde en runda idag med 300 pållar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Abstinens maximus slog till idag, jag tog mig ner till garaget och rullade ut min gammelgixxer, efter en stunds malande på startmotorn så smäller det ut V&H röret och monstret vaknar till liv, en riktig varmkörning åsså en liten repa i snömoddet.

Racekawwan fick åxå ut och luftas idag, folk tittar konstigt på en när man kommer med startsiffror och utan lyse på gatan, j-r vilken gasrespons RS fuggarna har, nu väntar vi bara på våren då.

Tur att man kan köra Minimoto i hallen nu på onsdag iaf, det är räddningen denna vinter.

Fan ta dig mikke - nu måste jag ju med ut o köra med min 75pollar :brynad

Ja, jag kan inte köra även om jag vill, det står en byggnadsställning som blockerar garageporten :huvet

Kan inte ut och testa jag heller, för det ligger en meterhög frusen snövall för dörren till boden där den står...:(

Är det verkligen tillåtet att addera effekten hos sina olika fordon sådär? :tungan

berggren_martin skrev:
Är det verkligen tillåtet att addera effekten hos sina olika fordon sådär? :tungan
Japp det får man, vilken tur att jag inte drog igång Minimoton idag, då hede det blitt 6.5 vilda småponnys till.

J-r va jag är sugen på att ut å gaaaaasa :yoparty

Hahah micke!! :yoparty

Jag har kört 200 hästar i dag. :)

Fick tillslut igång TLRen, fick koppla den till Bilen... Jävlar vilken faaart startmotorn fick då... :hihi

Och så vart man ju tvungen att gaasa lite XR när man ändå var i garaget. :)

Wrooom wroooom...
(Undra vad grannararna tyckte om min 20 minuters körande med TLRen... Fram och tllbaka på gatan... :lol )

De första milen är avklarade för denna sesongen - det känns nästan som man aldrig riktigt lämnat hojåkandet :)

Kul var det.
Ska putsa på bågen i 2 månader nu o få riktig knullputs på den hähä.

Jag stog utanför Malmö stadsteater vid halv sju ikväll, när det rullade förbi en sporthoj med förare klädd i spidi-ställ. Någon härifrån kanske?

I mitt garage står det för närvarande ca 500 hästkrafter. 300 av dom väcktes till liv igår också. :banana

Mavve skrev:
De första milen är avklarade för denna sesongen - det känns nästan som man aldrig riktigt lämnat hojåkandet :)

Vafan!! har ni inte någon snö alls kvar där nere?.. jag bor ju ändå i borås och här är det en halvmeter..... fyfan va orättvist!! :FU

berggren_martin skrev:

Självklart! Själv så körde jag en Sierra med 300hk till Linköping i höstas. 150 under huven och 150 i bagagen där min Gixxermotor låg...

skulle inte du kunna filma lite sen när du kör nästa gång så att man får höra hur dina trattar låter. jag kan tänka mig att ljudet är helt makalöst.

bmwjohan skrev:
skulle inte du kunna filma lite sen när du kör nästa gång så att man får höra hur dina trattar låter. jag kan tänka mig att ljudet är helt makalöst.
Lite svårt att förmedla gasrespons och insugsljud på film, det måste upplevas live, 4 trattar utan filter låter gött, brölet överöstar tom avgasljudet ifrån BOS heltitansystemet :tummenupp

Jag skulle prova min igår efter att alla nya delar var på plats. Men fy f*n vad det sket sig, Startade var inga problem, inte att rulla iväg heller, men gaffel vinkeln var lite väl kraftig - nog f*n var undre gaffelkrona ( staget) insmällt efter vurpan...nu är det bara till att plocka ner igen och ( skulle givetvis kollat innan ), hitta en beg på Ebay. Har iof hittat en beg på Ebay, just nu är budet 1 US$.

Blue skrev:
Jag stog utanför Malmö stadsteater vid halv sju ikväll, när det rullade förbi en sporthoj med förare klädd i spidi-ställ. Någon härifrån kanske?
Tjena Blue. Det var jag som precis hade monterat på mitt nya micronrör och var tvungen att ta en sväng med hojen. hehe. Hördes det bra?? Såg det bra ut. Har ställt undan den igen och väntar på bättre väder. var lite småkyligt med ca 2grader ute. Men vad ska jag säga det rockade fett :yoparty

PuDDy skrev:
Tjena Blue. Det var jag som precis hade monterat på mitt nya micronrör och var tvungen att ta en sväng med hojen. hehe. Hördes det bra?? Såg det bra ut. Har ställt undan den igen och väntar på bättre väder. var lite småkyligt med ca 2grader ute. Men vad ska jag säga det rockade fett :yoparty

Det lät grymt :tummenupp , längtan efter sommaren blev större igår!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park