Körde en liten sväng idag...

The_Wanderer skrev:
He he inkörning!?
som sagt: varm motor och några mil i växellådan så är det bara att gasa, va lite försiktig med kopplingen bara så den slits in, har lite problem med min att den svampar ihop när den blir riktigt varm, testade lite provisorisk motardbana efter 20 mil, en 660 ska användas! (men den ska servas oxå! glöm inte!)
Gas it on! :tummenupp
Tycker det känns som min koppling "svampar" när man skall växla 2->3an, som att det e nån form av resonans?

Emmi skrev:
Varför vill du inte ha skinnställ?
Det är jättesnyggt med skinn och säkert, men jättejobbigt att ha på sig. Om jag ska åka till jobbet så är det för jobbigt att dra på sig stället och sedan kränga av det på jobbet. Jag orkar helt enkelt inte(kalla mig gärna bekväm:) ) Det blir att jag tar bussen istf hojen:(
Så jag tänker köpa ett allvädersställ som jag kan ha till jobbet och ha ner på stan. Idag när jag åker ner till stan tar jag bara min vanliga ej mc goretex jacka, ryggskydd, hjälm o handske :huvet Det är inte så smart. Och samtidigt har jag inte pengar just nu för att köpa ett allväderställ och samtidigt ha kvar skinnet. Troligen kommer jag då bara använda allvädersstället och inte skinnet.
Sedan så kommer jag inte åka på bana med min supermoto vilket gör att jag inte behöver skinn i den bemärkelsen heller.
Så om nån vill köpa, hojta bara till.
//M

Mingves skrev:
Det är jättesnyggt med skinn och säkert, men jättejobbigt att ha på sig. Om jag ska åka till jobbet så är det för jobbigt att dra på sig stället och sedan kränga av det på jobbet. Jag orkar helt enkelt inte(kalla mig gärna bekväm:) ) Det blir att jag tar bussen istf hojen:(
Så jag tänker köpa ett allvädersställ som jag kan ha till jobbet och ha ner på stan. Idag när jag åker ner till stan tar jag bara min vanliga ej mc goretex jacka, ryggskydd, hjälm o handske :huvet Det är inte så smart. Och samtidigt har jag inte pengar just nu för att köpa ett allväderställ och samtidigt ha kvar skinnet. Troligen kommer jag då bara använda allvädersstället och inte skinnet.
Sedan så kommer jag inte åka på bana med min supermoto vilket gör att jag inte behöver skinn i den bemärkelsen heller.
Så om nån vill köpa, hojta bara till.
//M

Skall du fortsätta köra asfalt,behåll skinnet.

Det funkar utmärkt att ta en jacka/tröja övet stället så fryser du inte.

Dessutom så är det trevligare att kana asfalt med skinn än gore tex.

Mina 2 pengar.

Ok. Men är det inte bättre att ha skinnstället när man kör hoj på riktigt och kanske ett billigt allväderställ med lösa skydd under att ha när man kör nån gång till jobbet?

Ditt val, men skinn är ju betydligt bättre och är inte jobbigt att ta på sig mot hur jobbigt det blir om man vurpar i nåt annat.

Tjenare tjenare ! Drar du förbi Hjärtums vägarna .. får du gärna dra på lite x-tra såå ja får höra goa ljudet :tummenupp annars är det bara min Husa som ljuder här ute i skogarna :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT