TurboJugend
Ny medlem
Kom lite för fort i en kurva, såg att det låg grus på vägen och av ren reflex bromsade jag och for rakt fram. Dumt och orutinerat. Stappade lite i diket och flög av hojen. Jag tror det gick runt 100km/h när jag märkte att det kommer gå åt helvete. Hur snabbt det gick när jag flög av har jag ingen aning om. Men jag tror jag hann sakta ner ganska mycket ändå. Jag klarade mig undan med skrubbsår i handen och högerarmen känns lite bortdomnad. Jag är fortfarande lite skakad, men det känns som om det hade kunnat gå betydligt värre. Jag vet att jag iaf har lärt mig nånting, och det är att jag kommer ta det betydligt lugnare i fortsättningen. Det som paja på hojen var att frontkåpan gick sönder, bakdelen sprack en aning också, några bucklor i tanken. Den där aluminium-hållaren som håller lysena gick också sönder. Nu till min fråga. Nån som har en frontkåpa, bakdel eller en tank till en blå 03:as R1:a? Kan man fixa bucklor i tanken? Om ingen har att sälja vars kan man få tag på dom här grejerna billigt?