Körde 90 på 50 väg fick ha kvar lappen men ?

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
2010 Ducati SF
Idag på värmdö så missade jag totalt en 50 sträcka, hade skjuts på och pekade på några hästar. Plötsligt står länsman i vägen, han vinkar in mig och visar att jag kört 93 på 50 sträcka... själv sa jag att jag trodde jag körde 70 vilket det kändes som. Hursomhelst han var superschysst och skrev ner till 25 för fort. Det blev böter på 3100 kr. Men vad händer sen.. får man nån prick hur länge måsta man hålla sig i skinnet ? mm. Hade jag kört själv .. hade jag nog aldrig stannat .. eller jo :D

Jag vet inte han var väl schysst, han gillade duccen iallafall. Jag sa att vi käkat mjukglass på waxholm som vi gjort, och att jag klantat mig och visste att det var 50 men fått hjärnsläpp. Det gjorde nog en del att tjejen var med...

Men deras pistol registrera hastigheten!

ja det verkade vara i sin ordning.

Funderar på en sak, för 12-13 år sedan fick jag en bot när jag körde taxi, körde 77 km/h på 50 väg i stan då fick jag en varning.. Nu sa de inget om varning ?..

Last edited:
jag fick mitt kort indraget i 4 mån men överklagade fick ner det till 2 månader.

Skrev dom ner det till 25 över blir det ingen indragning om du inte har flera små eller en till två större hastighetsöverträdelser eller bilbälte eller annat på dig de senaste 2 åren om det funkar som det ska.

Får hålla igen nu ett tag framöver om du inte vill få det indraget dock då det räcker med en till om den kommer för tätt inpå denna om du har otur med handläggaren på länsstyrelsen.

Henrik

Ja, och visar på en display vad den mätte upp. Den loggar inget, dvs är det upp till länsman att skriva vad han vill. Så att vara glad å trevlig är nog lönsammare än att kalla honom snutjävel så fort man får av sig hjälmen... :rolleyes:

Kvittar hur snäll osv du e i Malmö så e dom idoter alltså blåbären!

Onsdagskvällen 1986-06-06 körde jag (18 år gammal och dum i huvet) just 93 km/h på strandvägen där det var 50 på min kawa 750 trepip på väg till Biskoppsudden där alla hojar och ombyggda bilar samlades på onsdagskvällar vid den tiden. Resultat: 700:- i böter och en prick. :D

Onsdagskvällen 1986-06-06 körde jag (18 år gammal och dum i huvet) just 93 km/h på strandvägen där det var 50 på min kawa 750 trepip på väg till Biskoppsudden där alla hojar och ombyggda bilar samlades på onsdagskvällar vid den tiden. Resultat: 700:- i böter och en prick. :D

Det var bättre förr! :fakta

Dom visst väl att det var en Kawa 2 taktare, så dom visste att det inte skulle bli långvarigt, dom unnade dig att åka fort tills den skar!

Dom visst väl att det var en Kawa 2 taktare, så dom visste att det inte skulle bli långvarigt, dom unnade dig att åka fort tills den skar!

Jag stod bredvid två andra sporthojskillar jag inte kände vid rödljuset nere vid Nybroviken i början på Strandvägen. Så jag tänkte jag skulle visa dom djefla fyrtaktsmupparna vilken fin rödljuskiller en H2 är! Jag vann! :banana

Jag var så lycklig när jag plötslig vart invinkad vid Djurgårdsbron, de andra hojarna gled förbi och klarade sig. Kalisen hade gömt sig i allén och hade klockat mig 50 meter efter starten när jag passerade den nu borttagna shellmacken. Jag har aldrig gått från vinnarrus till totalförnedring på så få sekunder tror jag :3freak

Antagligen för att få ett snabbt erkännande och underskriven bot.

Jag fick aldrig skriva på nått,så här i efterhand känns det lite märkligt. Kanske de skickar via posten får påskrift. 1994 fick jag skriva på plats efter kört taxi och fastnat i laser 75 på 50 sträcka ..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8