Körarskolan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Många olyckskorpar kraxade när körarskolan kördes igång i våras, men olyckorna sken med sin frånvaro och många fick nyttiga tips om hur man håller sig på hjulen och ändå har kul.

Jag hjälpte till litegrann med tips om teori/bankörning men deltog inte i dom praktiska gatövingarna som sköttes av Mr K & co.

Credits till er alla som skötte er och fick en vurpfri sommar.

Tackar tackar för så fina ord.

Skulle vara roligt och höra lite kommentarer av de som trackade ner på denna lilla "skola". MB Girl, Talpai och de andra skeptikerna.

Vi kommer att köra en ny körarskola till våren för alla som vill bli lite bättre och säkrare förare på allmänna vägar.

för er som missade det så finns originaltråden här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81868

Mr K skrev:

Skulle vara roligt och höra lite kommentarer av de som trackade ner på denna lilla "skola". MB Girl, Talpai och de andra skeptikerna.

Vi kommer att köra en ny körarskola till våren för alla som vill bli lite bättre, säkrare, hänsyslösare outlaws men fram för allt snabba som blixten på allmänna vägar och ge alla "the finger" som inte respektera oss

Jag vill vara med på denna hänsynslösa "skola" :yoparty

Var med o körde de första gångerna och jag måste säga att det var en perfekt början på säsongen om inte annat!

Mr K gjorde ett kanonjobb och det var verkligen inte mycket OuTlAw över hela företaget...

Jag han tyvärr bara köra med en ggr i sommras, mellan vurpan och semestern. Men vill me så mycket jag kan nästa ggr. Kan ju bara bli bättre, och det behövs :tummenupp

Mr K skrev:

Vi kommer att köra en ny körarskola till våren för alla som vill bli lite bättre och säkrare förare på allmänna vägar.

för er som missade det så finns originaltråden här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81868

Jag var inte emot grejen ,MEN det var som du skrev MR K.
du skulle lära folk att köra fort!!!! På allmän väg(Pucko,Nöt,Galning) :pannkyss
.(End of disskusion)Jag tycker det är bra att ni klara er alla helskinnade. :fyllisar
Men skulle ni inte lära er köra fort???
Har man inte kört o trillat så har man inte kört tillräckligt fort. :arsele :arsele

Mr K skrev:

O nästa år ska jag med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:rofl :rofl

GSXR1100R skrev:
...olyckorna sken med sin frånvaro... .Jag...deltog inte i dom praktiska gatövingarna som sköttes av Mr K & co.....
:rofl
Hur skall detta tolkas??
:rofl

Bra initiativ av K (och föreläsare :pannkyss ) som säkert räddat en del redan :tummenupp

Det var min första (absolut ej sista) säsong med RR i år. Jag var med Mr K på några lektioner i körarskolan. Det gick absolut inte i 190 på allmänna vägar så någon trafikfara eller uppmaning att köra för fort handlade det INTE om. Däremot gavs fina tips på hur man hanterar hojen i största allmänhet :Bugar .

Jag kan bara rekommendera :tummenupp körarskolan till alla nya och till alla som känner att de behöver lite avrostning frampå vårkanten.

Själv ska jag försöka avancera till snabba gruppen nästa säsong :banana

Jag e lätt med i körarskolan nästa år..... :tungan
behöver säkert en hel del tips från er mer erfarna.......

Talpai skrev:
Jag var inte emot grejen ,MEN det var som du skrev MR K.
du skulle lära folk att köra fort!!!! På allmän väg(Pucko,Nöt,Galning) :pannkyss
.(End of disskusion)Jag tycker det är bra att ni klara er alla helskinnade. :fyllisar
Men skulle ni inte lära er köra fort???
Har man inte kört o trillat så har man inte kört tillräckligt fort. :arsele :arsele

O nästa år ska jag med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:rofl :rofl
Som vanligt läste du inte upplägget. De skulle lära sig att köra lite fortare än de kunde innan. Inte köra för fort. LÄS!!! :va

Mr K skrev:
Som vanligt läste du inte upplägget. De skulle lära sig att köra lite fortare än de kunde innan. Inte köra för fort. LÄS!!! :va

Det är så det skrivs nu,MEN !!!!!!!
Det stod inte så när detta gick ut första gången.
Du vet hur det e min båge gjorde bara 260km/h
Ahhhh Ahhhh. :fyllisar

Detta hade jag missat! jag som trodde jag läst nästan alla RR trådar :D

Jag vill definitivt göra detta! så när kommande säsong drar igång så är jag klart med på detta. Om man nu lär sig att köra bättre så blir ju körningen roligare och säkrare, 100% positivt!

/Regards Cel

Det handlar ju till viss del om hur det framställs också. Läser man texten här under är det svårt att inte läsa "Hur du ska köra fortare i Häckeberga" och det var väl det folk reagerade på.
"Efter många förfrågningar så har jag tänkt mig att hjälpa till att få folk att bli lite snabbare/säkrare på kurviga vägar. Nu är det inte så att jag är snabbast i Häckeberga men jag har kört där 100-tals gånger och känner till vägarna som min egen ficka. Det handlar om att lära sig spårval. Var kan jag gazza? Hur ska jag bromsa? Var brukar det vara faror? Allt för att ni ska bli snabbare/säkrare på kurviga vägar.
Det kommer även bli lite övning på wheelies & andra trix om man vill det."

Jag var själv skeptiskt till det hela tills jag pratat med dig om det. :)

Kan du inte starta en sugarskola istället? Det är ju ingen som suger som du... :tungan

Kan du inte starta en sugarskola istället? Det är ju ingen som suger som du... :tungan[/QUOTE skrev:
Här e något som kan göras i grupp.

1.Corben
2. Hojbruden
3.Talpai
4.Gixxer gubben
5.
6.
7.

Back