köra?

Hade jag bara haft en hoj som fungerade :mad: Men nu har jag en pissskitjävlaskrotvraksatanshelveta-hoj i stället. Ngn som har tips, tändstift ok, gnista ok, startgas provat, provat springa, bensin tror jag kommer... men till sommaren kanske jag har fått igång den, då skall det köras...

PGH skrev:
Hade jag bara haft en hoj som fungerade :mad: Men nu har jag en pissskitjävlaskrotvraksatanshelveta-hoj i stället. Ngn som har tips, tändstift ok, gnista ok, startgas provat, provat springa, bensin tror jag kommer... men till sommaren kanske jag har fått igång den, då skall det köras...

lycka till iaf..inte så att batteriet behöver laddas?

ska bli spännande att se om mitt vill nu har vat kass på sistonde.. :gnissla

Zenit skrev:
lycka till iaf..inte så att batteriet behöver laddas?

ska bli spännande att se om mitt vill nu har vat kass på sistonde.. :gnissla

Jag hoppas på att det är batteriet som strular, har laddat det men ev så e det kass. När jag kopplar in laddaren som ändras inte mätaren på laddaren :va

PGH skrev:
Jag hoppas på att det är batteriet som strular, har laddat det men ev så e det kass. När jag kopplar in laddaren som ändras inte mätaren på laddaren :va
En vanlig orsak till det är att batteriet är helt slut (så är det på truckbatterier i alla fall). Laddaren får ingen motspänning och kickar inte igång. En annan vanlig orsak är att man kopplat ihop batteri och laddar fel men jag tror väl knappast det är så i detta fallet?

Skulle det vara battriet som är slut så skicka ett PM till mig.

PGH skrev:
bensin tror jag kommer... men till sommaren kanske jag har fått igång den, då skall det köras...

Tror?? Koppla bort slangen till tanken, dra slangen ner i någon behållare. Slå på tändningen, kommer det då överflödig bensin från bensinpumpen är det ok.

Även om det kommer gnista kan det hjälpa med att byta tändstift, du har tändstift enligt rekommendationerna, eller? Har du rengjort alla stift, och kontrollerat avståndet?

Startrelät är ok? Startmotorn går runt med bra kraft?

Har ni inga jobb att sköta?

Nej, jag är inte ett dugg avis.

Maverick_ou812 skrev:
En vanlig orsak till det är att batteriet är helt slut (så är det på truckbatterier i alla fall). Laddaren får ingen motspänning och kickar inte igång. En annan vanlig orsak är att man kopplat ihop batteri och laddar fel men jag tror väl knappast det är så i detta fallet?

Skulle det vara battriet som är slut så skicka ett PM till mig.

Är batteriet helt slut så hör man det tydligt på startrelät, det tickar som f*n när du trycker på startknappen.

PS Gå du tillbaka och meka med din hossebandare DS :D

PGH skrev:

Hur kan det vara batteriet när du vet att det kommer gnista? Om batteriet är dåligt orkar det inte vrida runt startmotorn.

PS Jag köpte ett batteri på Biltema i går 12v 9Ah, hojjen startade utan problem. Kostnad 189:-.... :) DS

Zenit skrev:
nån som vill köra idag? nu? :) :squid

(ska bara käka först)

Det är - 1........

Startmotorn drar runt fint, även om den sackar numera(har inte hur stort batt. som helst) Tändstift har varit av o ser bra ut+avstånd, ger gnista. Kan man inte testa med kablar från bil(inte igång). Kan ju säga att jag precis kollat ventilernas avstånd(såg bra ut), är 100 på att allt sitter rätt då jag haft av ena kamaxelfallet. Hade det inte varit rätt(kuggat över eller nått) så hade väl man märkt det på ngt annat sätt??? Typ ventiltrassel.

Vilka strul!! :huvet

Min startad perfekt :tummenupp
Tacka vet jag Honda :tuttar :banana
Men det är fan för kallt för att köra idag!! :3freak

R750 -98 har sprut vilket kräver ström. Se till att ha ett friskt, välladdat batteri när du försöker ha igång den.
Med ett kasst batteri är det lönlöst att försöka springa igång den tex.

PGH skrev:
Startmotorn drar runt fint, även om den sackar numera(har inte hur stort batt. som helst) Tändstift har varit av o ser bra ut+avstånd, ger gnista. Kan man inte testa med kablar från bil(inte igång). Kan ju säga att jag precis kollat ventilernas avstånd(såg bra ut), är 100 på att allt sitter rätt då jag haft av ena kamaxelfallet. Hade det inte varit rätt(kuggat över eller nått) så hade väl man märkt det på ngt annat sätt??? Typ ventiltrassel.

Koppla bilbatteriet ( bilen avstängd) till Mc Batteriet går bra!! När hojjen startar så plocka av kablarna omgående.

Man måste ha bra batteri för att dra runt startmotorn...så det kan mycket väl vara det.

majtii skrev:
R750 -98 har sprut .

Det var f*n..var Sukka så tidigt ute, man lär sig ngt nytt varje dag.

inga vikingar här inte :hihi

va lite kallt om finger topparna har bara torgvantar under handskarna så de går ju inte sista biten :huvet men annars va de gött o varmt. Eftersom ingen ville/kunde trotts kylan idag så blev de en vilse färd ca 97% noll koll på var ja va men hitta en hel del roliga 70 vägar av de :banana :squid

Jag ber om allra största om ursäkt till trådägaren för att jag ockuperar denna med annat skit :rolleyes: Ang min pissmaskin:
- så klart det kommer bensin
- har testa med kabel från bil, funk int. Kan det ändå vara så att ett dåligt batteri gör så att den inte startar? Usch, nu blottar jag min okunskap men jag kanske får bvara med och leka ändå?!

Andra tips?

PGH skrev:
Jag ber om allra största om ursäkt till trådägaren för att jag ockuperar denna med annat skit :rolleyes: Ang min pissmaskin:
- har testa med kabel från bil, funk int. Kan det ändå vara så att ett dåligt batteri gör så att den inte startar? Usch, nu blottar jag min okunskap men jag kanske får bvara med och leka ändå?!

Andra tips?
Köp nya stift, dom kan vara kassa trots gnista.

GSXR1100R skrev:
Köp nya stift, dom kan vara kassa trots gnista.

Ja, eller plocka åtminstone av dem och rengör/torka dem ordentligt.
Har du matat med halvtrögt batteri har du med all säkerhet surat ner dem.

PGH skrev:

Andra tips?

ingen fara bara du kommer ut o leker när du fixat den :)

Uppdatering:

Andra stift i som fungerat tidigare. Funk int. Men nu är det är mkt kvar på batteriet, och det verkar inte ta emot ngn ström heller. Måste vara det som strular?! Väntar bara på han Maverick skall läsa sina pm... Sen skall det väl funka, annars säljs den för 2,50 kr :mad: Klart jag kommer o leker när den snurrar igen.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026