Köra windows i windows, ungefär

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag kör Xp nu på reservdatorn, tyvärr ligger bankid:et på en hårddisk med vistainstallation. Har kopplat in vista-disken via usb till Xp-datorn men bankid-programmet hittar inte bankidet där.

Så då tänkte jag att man kunde boota via usb, skulle kunna funkat men datorjävlen får blåskärm då.

Så det sista hoppet ligger väl i att om man kan köra/simulera vista-installationen innifrån XP så jag kan komma åt bankid-skiten. Går det?



Edit: kom på en fråga till, kan man trycka in en 2.5'' hdd i samma sata-kablar som en 3.5''?
 
Ta en rippa den och kör den i tex VM Ware. Minns inte om det går att göra från en lös disk, annars går det ju att ta en ghost och konvertera.

Japp, det ska vara samma kontakter.
 
Ta en rippa den och kör den i tex VM Ware. Minns inte om det går att göra från en lös disk, annars går det ju att ta en ghost och konvertera.

Japp, det ska vara samma kontakter.
Kopplade in den som en vanlig hårddisk nu, hängde sig vid samma ställe som när den var inkopplad via usb. När man kör felsäkert läge så ser man ju vad den laddar in. Verkar som det skiter sig när den håller på med CRC, det är iaf det sista den gör innan den hänger sig. Jäääääkla skit! Går det att fixa? Även fast alla drivrutiner osv är fel så borde det ju hoppa igång i felsäkert läge.. :mad:
 
Kopplade in den som en vanlig hårddisk nu, hängde sig vid samma ställe som när den var inkopplad via usb. När man kör felsäkert läge så ser man ju vad den laddar in. Verkar som det skiter sig när den håller på med CRC, det är iaf det sista den gör innan den hänger sig. Jäääääkla skit! Går det att fixa? Även fast alla drivrutiner osv är fel så borde det ju hoppa igång i felsäkert läge.. :mad:
Det låter ju som att någon fil har gått och blivit ledsen i ögat :( Här står lite om det: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa368051(VS.85).aspx

Har du nån repairskiva?
 
Äre inte enklare å skaffa ett nytt bankid ?
 
Vilken bank har du ?

Har för mig att man får ett nytt bankid ganska omgående via internetbanken, både på Swedbank och Handelsbanken...
 
På Swedbank får man ett nytt BankID direkt efter man fyllt i formulären via internetbanken.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top