Köra utan speglar..

des

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
SXV 550
..är enligt mig grymt mycket sportigare. (utséendemässigt)

Någon av er som kör utan? Hur upplever ni det?

Frågan är om det är värt att vrida sönder nacken för att se lite tuffare ut.. :gnissla

har en spegel men vrider ändå lika mycket på skallen åt båda hållen. Igen skillnad att svänga vänster eller höger ändå...tycker jag

HanneZ skrev:
2169500 Jag kör utan. Det funkar rätt bra, nacken bör man vända på ändå.

Naturligtvis vrider man nacken även med speglarna på, men långt ifrån lika mycket..

En.

Kör med en (vä) spegel som jag inte ser ett skit i, skulle faktiskt vilja ha 2 st bra.

Negativt utan speglar enl mig (a noob)

Jobbigt att vrida huvet bakåt i högre hastighter för att se vart polarn tog vägen. (tar långtid då luft motståndet på tillbaka vridningen ´är ganska kraftig)

"Kan" inte titta bakåt i typ köer ( då det blir många snabba stopp)

Ingen koll om det ligger en polishink bakom.

:rolleyes: Jag VET att jag kommer få frågan:

Varför står du i köer?

Kör du inte mycket på bana ser jag ingen anledning till att plocka bort dom, blir bara irreterande.

Sen att originalspeglarna kanske inte är snygga känns som det kvittar.

Med min hoj så undrar jag varför det ens sitter speglar på den, ser inte ett skit i dom.
funderar på att kapa upp en springa i dom med vinkelslipen och spara mynt i dom istället....

Kör själv utan. Går fiint. Blir väll lite extra kikande bakom ryggen men man ser ju ordentligt med en gång då i alla fall. Kan ej säga samma med en liten spegel.

des skrev:
Frågan är om det är värt att vrida sönder nacken för att se lite tuffare ut.. :gnissla
Kostar att ligga på TOPP! :yoparty

Jag kör utan speglar.
Skulle iofs va skönt att ha dom där eftersom man faktiskt får mycket bättre sikt bakåt (och man vill ju inte ha det som polaren...farbror blå flåsande i nacken och missa det).
Dock så måste jag hitta ett par mindre eftersom sedan crosstyret kom på så ser det ju ut som en jä--a buss framifrån med två enorma musse pigg öron utstickandes på sidorna

des skrev:
2169494 ..är enligt mig grymt mycket sportigare. (utséendemässigt)

Någon av er som kör utan? Hur upplever ni det?

På bana är det smart. På gata är det dumt-dum-e-li-dum-dumt.

Utseendemässigt är det grymt mycket sportigare att köra utan lysen också. Också dumt-dum-e-li-dum-dumt på gata.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back