Köra utan skinnställ

äh!
ni suger, jag kørde i truckerkeps och t-shirt i regn på oreggad, oförsäkrad hoj :yoparty

vad vann jag :va

Idag försov jag mig, Mattias sjöng i telefonen så jag vaknade.
-ÄR DU VAKEN LARS? ÄR DU VAKEN LARS!!!

Skitjobbigt! :mad:

Hur som helst så va det bråttom, jag slet på mig ett par brallor och gränslade hojen enbart civila kläder och hjälm. Det hade regnat ute och var blött. Jag körde som fan och kryssade mellan bilarna för att komma snabbt fram. Och snabbt gick det.... jävlar anamma, passa dig, jag kan gasa alltså!

Idag fick jag ihop mitt veteran-as. Jag tog en provtur (utan skyddskläder såklart) längs Drottningholmsvägen/Bergslagsvägen/Lövstavägen. Jag körde i över 200 km/h och lite på bakhjulet. Jag hade inte kört motorcykel sen i oktober, så det var lite ringrostigt. Jag blev till och med omkörd av en jävla KTM-motard. :mad: :gnissla

Imorgon ska jag köra på bakhjulet igen. Utan skyddskläder.

Mattias skrev:
Idag fick jag ihop mitt veteran-as. Jag tog en provtur (utan skyddskläder såklart) längs Drottningholmsvägen/Bergslagsvägen/Lövstavägen. Jag körde i över 200 km/h och lite på bakhjulet. Jag hade inte kört motorcykel sen i oktober, så det var lite ringrostigt. Jag blev till och med omkörd av en jävla KTM-motard. :mad: :gnissla

Imorgon ska jag köra på bakhjulet igen. Utan skyddskläder.
Det märks att du är trött på alla moralkärringar här på forumet! Och du har lyckats få dem precis ditt du vill, starkt jobbat!!! :yoparty

Jag körde utan skinnställ igår. Var uppe i 60km/h säkert.

(Edit; på en 50-väg)

Körde 100km/h på 50-väg igår.

Skyddsutrustning:
Hjälm (nörd)
Handskar (rädd om manikyren jag lagt ner)
Ryggskydd
Mjukisbyxor
Mjukiströja
Joggingskor

Jag testade bara, så det var inte så farligt.

Tjet skrev:

Skyddsutrustning:
Hjälm (nörd)
Ryggskydd
Mjukisbyxor
Mjukiströja
Joggingskor

men strängt förbjudet... :7peta :nicka

Jag är så illa tvugen att köra utan ställ varje dag till skolan eftersom dom inte vill ge mig ett större skåp, inte ens hjälmen kan jag ha inne på skolan, borde jag inte få ha rätten till det?

bagerah skrev:
men strängt förbjudet... :7peta :nicka

Men härligt att vara en brottsling. :nicka
Det var iofs på en omotiverad 50-väg som var en enfilig rakstränga med 200 meter åker på varje sida med fri sikt, så så jätteoutlaw/tufft var det inte. :gråta

Tjet skrev:

Skyddsutrustning:
Hjälm (nörd)
Ryggskydd
Mjukisbyxor
Mjukiströja
Joggingskor

Dumpa hjälmen, sålänge du ser till att ramla på pannan så är det lugnt, kroppens hårdaste ställe liksom. Ryggskyddet är helt onödigt det med, man ser ju till att ramla på pannan så då nuddar ju inte ryggen marken. Handskarna är okej, för skabbiga händer vill ingen ha. Nu var det slut på Nortons trafikskola! :tummenupp

Padde skrev:
Jag är så illa tvugen att köra utan ställ varje dag till skolan eftersom dom inte vill ge mig ett större skåp, inte ens hjälmen kan jag ha inne på skolan, borde jag inte få ha rätten till det?
Nej, skolan har bara insett att skyddsutrustning är helt onödigt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti