Köra utan reg. skylt?

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV1000S -03, Honda CBR600 F3 -97, Hyosung GT 650 -09, BMW f650 -99, BMW K75 - 94, Honda CBR 125R -04
I april fick jag min honda stulen och den hittades av polisen. Verkstaden hämtade ut den direkt och började fixa den. Problemet är att reg. skylten saknas... Så nu måste jag beställa en ny men undrar om man kan köra utan eller typ sätta en papperslapp med reg. nummret på. Förmodligen är den här säsongen körd men är desperat att få köra lite innan snön kommer igen :(

Nej du får inte köra. Åk till polisen så skriver de ut tillfällig i med den var stulen. Observera att du inte får köra med mc till polisen.

1500:- böter att köra utan, du får en tillfällig skylt på polisstationen utan kostnad.

Gör polisen fortfarande tillfälliga skyltar?
Annars ta o skriv ut på ett fotopapper o plasta in. Rätt liten chans att man lägger märke till det. Dock blir det böter om dom nu skulle göra det, 1500kr om jag inte missminner mej.

Nej du får inte köra. Åk till polisen så skriver de ut tillfällig i med den var stulen. Observera att du inte får köra med mc till polisen.

är det skillnad på bil o MC i det avseendet ? när plåtarna på min bil vart snodda för ett par år sedan så ringde jag till polisen och frågade "kom hit med bil och regbevis och ett ID så tar vi upp en anmälan och tillverkar tilfälliga skyltar" var deras svar

Fick tillfällig till hojen ett par dagar sedan, kostar inget, behövde bara leg! Vilken polisstation som helst fixar detta!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti