Köra utan ljuddämpare Honda cbr 600 fs -02

• Thread starter Thread starter kompressor-kim
  • Start date Start date

kompressor-kim

Guest
Har en liten fundering!

Har en honda cbr 600 fs-02 som jag funderar på att köra utan slip-on på hojen...alltså raka rör.

funderar på att boka till ett snutt rör för att leda bort ev eldsflammor som kan uppstå. typ som på denna ( kolla länk)

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=BBLUQRSCTWw[/YOUTUBE-ID]

www.youtube.com/watch?v=BBLUQRSCTWw

Funderar på om hojen kommer gå som en påse jordnötter pga det inte blir något mottryck. vad kan hända med motor och dylikt... kolv osv ?

vet att den kommer låta som ett as.. :yoparty

så det behöver ni inte kommentera, utan endast intresserad av vad som kan hända med motor och dylikt...:tummenupp

tacksam för utförliga svar...:Bugar

Den kommer nog att gå ganska snålt eftersom det blir mindre mottryck och då kan du bränna avgasventilerna m.m. Får man fråga varför du ska göra så här?

Den kommer nog att gå ganska snålt eftersom det blir mindre mottryck och då kan du bränna avgasventilerna m.m. Får man fråga varför du ska göra så här?

Tänkte att de var ett billigt sätt att få mer ljud ur hojen....Loud pipes saves life...

ett slip on system går ju lös på ett par tusenlappar...

så ett slipp on är alltså skonsammare för motorn eller ?

Du skulle kunna mappa om den, men jag hade införskaffat ett slipon för att slippa göra sådant.

Tänkte att de var ett billigt sätt att få mer ljud ur hojen....Loud pipes saves life...

Även med slip-on brukar man behöva justera förgasarna/mappa om. Hursom, kör inte raka rör, det kommer bara låta skit och hojen kommer gå sämre. Om du tror att det kommer låta gött med raka rör så tror jag att du kommer bli grovt besviken. Spara till ett slip-on istället.

låt han köra några mil utan dämpare.

sen åker den nog på igen.:hihi

Du vill köra utan ljuddämpare för att det är säkrare och du har ont om pengar.
Det var fanimig det dummaste jag läst under hela maj.

Mm dessutom jättekul att få handskas med hatbrev och polisanmälningar efter att du kommer hem sent efter pokerkvällen med grabbarna och grannarna gått o lagt sig.

:confused: Mer ljud=mer effekt:tummenupp Det trodde alla redan på åttitalet. Men några brända ventiler, och ett par bötes lappar för "buller" senare så äkte ljuddämparen på igen:3freak

Hehe, jag har en likadan hoj som du och har testat köra runt lite utan burken.. Den är strypt men även då kunde jag känna de små dipparna i kurvan fast som "jätte stora", om du förstår.. Och det låter verkligen så in i helvete xD Jag hade ont i öronen efter fast jag alltid kör med öronproppar^^ Men det är jäkligt kul när det låter(A)
(Köp slipon!)

ja men då får de väl bli ett smutt slip-on då....tack för om seriösa svaren...
för moralt tanterna så kan jag rekomendera sex...man blir mindre grinnig på allmänheten då....hahaha

Peace ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...