Köra utan DB-killer?

MenTaDeLugnt

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2016
Hoj
2012 KTM Duke 125 (Krashad), 2015 KTM Duke 125 (Såld), 2014 Yamaha MT-07
Riskerar jag att skada motorn eller liknande om jag skulle dra db-killern?

Nej, troligen inte. Hojarna tenderar att gå lite magrare utan dB-killer vilket skulle kunna vara skadligt i längden. Om man inte kombinerar det med ett mycket "öppnare" luftfilter så är det ingen fara. Rätta mig om jag lämnar fel råd o allsmäktiga sporthoj:D

På en 125a vet jag inte, (antar det är de vi pratar om eftersom du har en verkar det som).

På min 750 så var den tystare med mitt första slipon + dbkiller än med original systemet, sedan köpte jag en 15-20 cm kortare kolfiber dämpare och den e betydligt mer högljud, vet att de finns de som plockar bort kat (något som gör en massa med motstånd) utan mappning etc och kör sina suzuki många tusen mil utan problem.

Överlämnar till någon mer erfaren men jag skulle säga kör på, ut med den bara.

Jag har körde min duke utan db killer en liten stund. Men det låter för mycket! Skämdes så fort jag startade den samt att jag inte kunde köra utan proppar för annars fick jag ont i öronen.

Jag tyckte också att den gick snålt. Smällde mycket på avslag men det kanske har att göra med något annat?

Jag körde med db killer låter lagom mycket. Jag hadde ett leovince slipon. Låter helt ok, jag var absolut nöjd den lät dessutom riktigt fräckt på höga vara men tyvär så rör den knappt på sig..

Men som innan jag kan inte det tekniska så ut och provkör och se hur det känns. Sen kommer du aldrig få något mega maffigt superljud ur en 125a.

Kul hoj dock!

DB-Killer är väll just bara en DB-Killer, den kan inte göra så stor skillnad i motståndet att de skulle vara skadligt. Jag kör utan och ser inga tendenser till eloxering på avgaset för att den går magert.

Min 1125cr går med på en jardine rt5 som tar bort katalysatorn.

Mappad med en ecm så detvär nog lungt.

Värsta är att den dånar något jävulskt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!