köra upp och ner för trappor

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
någon som gjort det? någon som har lite tips om hur man ska göra typ luta sig fram alt, bak när man ska upp o ner
 
Nerför, Skitlätt! Stå upp och håll rumpan långt bak. (Eller om man har bråttom hoppar man.)

Uppför, (Håll tungan i rätt mun) Stå upp med tyngdpunkten aningen bak för att göra framhjulet lätt när det möter trappan med lite gaspådrag. Sedan flyttar du snabbt kroppen långt framåt i princip samtidigt som framhjulet passerar första trappsteget.
 
Bara att köra med lite fart.
Funkar inte det, så pröva tills det funkar så ska du se att det inte är så svårt ;)
 
Det är inte svårt, känns ungefär som en vanlig uppförs/nerförsbacke. du behöver inte vara rädd för att prova, du ramlar inte.
 
svinkul med trappor..speciellt i gbg på götaplatsen där man kan köra upp på den stora planen ovanför själva platsen o ta rejäl sats o hoppa ut....eller varför inte köra hela vägen upp till konstmuseets bågar..klart kul o festligt....givetvis olagligt också!!!fakk ya!!!
 
Om det är några som borde veta så är det mc-buden eller hur PLM! :D
 
Ner är bara att få bak röva..

Upp - Bak med vikten, på med gas för att "lyfta" upp framhjulet i trappan. Sen fram över hojen för att hålla dito nere.. var inte rädd för gasen, no speed - no koll

Börja med kortare trappor, då kan du nästan "lyfta" upp hojen i trappan enl. ovan, sen flytta fram kroppen över hojen, och nästan direkt låta hojen glida upp i trappen genom att flytta bak kroppen igen (lättar vikten från hojen vilken lättare får den uppåt) precis när trappan är slut!

Hela, stora låååånga trappor har hjag aldrig testat så jag vet inte..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top