Köra upp med GSX400E -1982?

Spinnix

Ny medlem
Gick med
20 May 2012
Hoj
Påväg!
Hej!

Har övningskört mycket privat nu, samt kört lite med körlärare och börja känna mig redo för uppkörning! Ska ta kort för mellanklass.

Har en kompis som har en Suzuki GSX 400E från 1982, hur tror ni den motorcykeln lämpar sig för uppkörning?

Tack på förhand

Den har 44hk = 33,5kW = perfekt för A2 (högst 35kW)
Den är ju en gammaldags liksom "gathoj", säkert mycket lättmanövrerad för lågfartsbana och annat, gissar att det är ett bra val.

Kollade i papperna och den har 30kw, så sätt till det är det ju perfekt!

Tack för ditt svar swlabr, det var just lågfartsbanan och bromsproven jag var lite rädd för. I och med att den inte har ABS och liknande!

Jag körde upp med en Gsx400F -82 när det begav sig, det är väl knappy nåb skillnad på de hojarna?

Hur som helst var den suverän på alla sätt och vis i manöverproven, nu ser väl manöverproven annorlunda ut än för 15 år sedan men det lär inte ha ngn betydelse.

Lycka till!! :tummenupp

Skillnaden mellan E och F är att F-modellen har en radfyra medan E har en parallell twin, det vill säga lite mer bottendrag i E och lite mer mellan- och högdrag i F-modellen :tungan Inte för att det spelar någon större roll på uppkörningen :tungan Fördel är att de är kompakta, nackdel är att det är nästan 200 kilo du släppar runt på :tungan

Kollade i papperna och den har 30kw, så sätt till det är det ju perfekt!

Tack för ditt svar swlabr, det var just lågfartsbanan och bromsproven jag var lite rädd för. I och med att den inte har ABS och liknande!

Hur tror du vi andra gjorde innan "alla" hojar hade "ABS och liknande"? :va

Hahaha :P Min var väl det mest lättkörda jag nånsin stött på! I princip kunde man väl stå på huvudet och köra konbanan med den cykeln!

Bara köör Ts :banana

Vi var troligtvis mycket skickligare än dagens mc-åkare, vi kunde hantera dom blytunga bestarna på -80talet :rolleyes:

<-Det kan vi som är födda i slutet på 80 talet också! :mad:

Måste vart ljudet man hörde i barnvagnen som gjorde att anpassade sig. De som är födda litet senare fick väll bara höra små pipljud från insprutsmotorer med katalysator och kraftiga ljuddämpare. Det är därför deras generation är år helvete! :D

Last edited:
<-Det kan vi som är födda i slutet på 80 talet också! :mad:

Måste vart ljudet man hörde i barnvagnen som gjorde att anpassade sig. De som är födda litet senare fick väll bara höra små pipljud från insprutsmotorer med katalysator och kraftiga ljuddämpare. Det är därför deras generation är år helvete! :D

Vi vande oss vid förgasarhästar redan på dagis :crash

*/ ?>
Back