Köra upp i Uppsala

MCnoob

Medlem
Gick med
5 Jun 2013
Hoj
2010, Kawasaki Er6n
Hej Allihopa!

Jag kommer köra upp i Uppsala 18/7 och undrar ifall ni har några tips och tricks?
Finns det några speciella områden som de gillar att ta en till eller liknande?
Har ni även några tips på en bra körskola här i uppsala?

Tack för alla svar :)

Halloj, körde själv upp i uppsala, se upp för skymda 30skyltar, mycket träd ivägen. Mig försökte han lura in på en väg där det var förbud mot motorfordon, håll koll!
Lycka till!:yoparty

Som föregående sa, se upp för 30sträckor. Kuggade min första hojuppkörning i Uppsala på den långa 30sträckan vid Gamla Uppsala högar. Det är mycket enkelriktat och så inne i city med, vet att de länge har gillat att använda det för biluppkörning men inte hört någon de lurat in i sådana områden med hoj.

Jag hade min uppkörning för ett par veckor sedan och kan bara säga detsamma, håll ögonen öppna efter skyltar som är dolda av vegetationen. Svartbäcksgatan är ett lurigt ställe som många får köra på, och ja enkelriktat finns det ju gott om i stan.

Lycka till!

Edit:
Körkort1 är en kanonbra körskola i Uppsala, Fredrik och Janne är jättetrevliga och fantastiskt duktiga lärare. :)

Last edited:
Tack för hjälpen allihopa, får se till att reka av stan innan. Vet ni ifall det finns någon särskilt runda de gillar att ta en på ?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!