Köra upp i stockholm (Bor i lkpg) A2

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Hoj
KTM 660
Ja som rubriken lyder har fått uppkörningstid om 3 veckor ( segt enligt mig )
Såg att det fanns en ledig tid i stockholm nästa vecka. Vad säger ni om det, är det en bra idé?

är tänkt att ja ska köra min egen hojj, suzuki bandit 600 25kw (Från 59 kw i ursprungseffekt) registrerad.

Det är för a2 jag ska ta och jag har komplett utrustning. stövar, skinnställ med skydd hjälm handskar.

Vore det en bra idé o dra iväg med bilen + släp med hojjen på? :3freak

Var i Stockholm är uppkörningen? Jag körde upp i Gillinge för 2 veckor sedan, och där är det nog inte någon större skillnad mot vilken annan stad som helst. Mest landsvägskörning och någon enstaka avstickare till Arninge. Minimal stadstrafik med andra ord.

Tror fan det är lättare att köra upp i Stockholm då banan (Gillinge) ligger så långt borta från stan att det mest blir lite glidande genom något villaområde.

Kör inte hojen till uppkörningen själv (utan handledare) bara. Du kommer inte bli godkänd då.

Tror fan det är lättare att köra upp i Stockholm då banan (Gillinge) ligger så långt borta från stan att det mest blir lite glidande genom något villaområde.

Uppkörning i gillinge i veckan!, nåt jag bör tänka på? samt ska jag fixa egen övningskörningsväst eller har dom det på plats?

Kör inte hojen till uppkörningen själv (utan handledare) bara. Du kommer inte bli godkänd då.

Varför skulle jag inte bli det? när jag tog mitt B kort så åkte jag med körskolebilen samt handledare, fick en sur en, visst gjorde ja småfel som att blinka vänster sen höger vid körning rakt fram i rondell exempelvis. Vart ett klart nej när jag var klar, en vecka senare stod ja där helt själv och lånade trafikverkts bil. godkänt.

i helheten handlar det väll om mig som förare?

Eller menar du att jag ska köra upp hojjen utan körkort till körprovet?

Kommer ofc ta bilen med hojjen på släp :yoparty

Cyprezzizt: När du kör upp behöver du ingen övningskörningsväst, isf bara för syns skull.

Uppkörning i gillinge i veckan!, nåt jag bör tänka på? samt ska jag fixa egen övningskörningsväst eller har dom det på plats?

Varför skulle jag inte bli det? när jag tog mitt B kort så åkte jag med körskolebilen samt handledare, fick en sur en, visst gjorde ja småfel som att blinka vänster sen höger vid körning rakt fram i rondell exempelvis. Vart ett klart nej när jag var klar, en vecka senare stod ja där helt själv och lånade trafikverkts bil. godkänt.

i helheten handlar det väll om mig som förare?

Eller menar du att jag ska köra upp hojjen utan körkort till körprovet?

Kommer ofc ta bilen med hojjen på släp :yoparty

Ja jag menar att köra till uppkörningen på/med hojen utan körkort. Det finns folk som gjort det.
Släp är bra skit, men jösses vad du kommer vara otålig på hemresan. :hihi

Ja jag menar att köra till uppkörningen på/med hojen utan körkort. Det finns folk som gjort det.
Släp är bra skit, men jösses vad du kommer vara otålig på hemresan. :hihi

jaha, jo då förstår ja att dem inte blir så glada. Ska se om man får med sig en kompis så om det går bra så kan man köra hem den, blir ju inte bättre av att bilmotorn är på 115häst hehe :hej

Klart du ska åka, jag tog mitt pick & pack, lastade och åkte till Karlstad, hade aldrig varit i staden innan.

Uppkörningsgubben hade "bestämt" sig för att kugga mig, drog mig över vart enda torg/ enkelriktning/ skolområde/ gågata som fanns, 30 min innerstadskörning och sedan tillbaka till trafikkontoret där jag på motorvägen råkade skära av honom så han missade avfarten.. :tummenupp

Vart lite käbbel efteråt då jag tyckte han var en skit och han tyckte jag var en skit, men lappen fick jag och jag ångrar inte att jag åkte till Karlstad:fakta

Välkommen till Stockholm! :)

Körde upp i karlstad första gången o i gillinge andra. Områdena var lika lätta. Massa landsväg o så. Men handledarna var bra mycket petigare på gillinge..
Men men. Lyckad uppkörning båda gångerna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT