Köra tt350 på landsväg?

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Klx650 - Såld
Hoj.

Jag funderar på att köpa mig en Yamaha TT 350 -91, och den kommer endast att användas på landsväg.

Och då är min fråga, hur är denna på landsväg?

jag har ingen hojj sedan innan så detta kommer blir min första, och tyckte denna verkar vara ok som förstahoj.

/Robin

kanske ska kika på nå annat om du bara ska köra på vägen.

Anledningen till att jag funderar på tt´n är att jag inte har allt för mycket pengar och så finns det inte så jätte mycket hojjar här i närheten av.

Kan man landsvägs "anpassa" den på något sätt?

jag hade en tt 600 och den var ingen hödare på landsväg, 350 lär ju vara värre då det saknas lite effekt. Dom vibrerar en hel del och så fångar man rätt mycket vind så vid en 100 knyck får man hålla i sig rätt så duktigt. Kolla om du inte kan få tag i en gammal suzuki 400 eller nåt, mycket smidigare på landsväg.

Jag har haft två tt350, kanofin hoj tycker jag. Funkar bra att studsa runt i stan upp till 70 km/h. Svårt att hitta bra däck dock.

HanneZ skrev:
2423575 Jag har haft två tt350, kanofin hoj tycker jag. Funkar bra att studsa runt i stan upp till 70 km/h. Svårt att hitta bra däck dock.
Håller med. Fungerar kanon som första hoj.

Hellre en TT 350 än ingen hoj alls!:tummenupp

Senast jag provkörde en själv var jag typ 15 bast, å de e ett tag sedan. Men kan inte minnas att den kändes konstig på något sätt.

Motorväg är tråkigt med vilken hoj som helst, med en TT kan det åtminstone bli intressant.

Last edited:
Det kommer inte bli några längre resor me hojjen, utan kommer mest köra runt på en massa 70 vägar, kanske lite 90 vägar oxså.

Jag är inte så hajj på såndat, men kan man typ dreva den så att det passar landsväg lite bättre?

rabski skrev:
2423853 Det kommer inte bli några längre resor me hojjen, utan kommer mest köra runt på en massa 70 vägar, kanske lite 90 vägar oxså.

Jag är inte så hajj på såndat, men kan man typ dreva den så att det passar landsväg lite bättre?

Skulle inte satsa på att dreva upp en TT 350. Såvitt jag minns kändes den ganska trött med orginaldrevning. Dessutom är det väl ingen idé att försöka pressa upp den i överljudsfart precis. :3freak

Jag hade inte tänkt dreva upp den för högre toppfart, utan hade hellre vilja ha lite bättre acc.

eller det kan man kanske inte få genom att dreva?

HanneZ skrev:
2423877 Nej!!! Man får växla som fan ändå på den där så att dreva ned är dumt.

Hmm... Jag får nog vänta lite då och se om det dyker upp en annan hojj här nere då.

Tackar för alla svar iaf.

rabski skrev:
2424013 Hmm... Jag får nog vänta lite då och se om det dyker upp en annan hojj här nere då.

Tackar för alla svar iaf.

Vaddå finns inga hojar där du bor? Bor du i Urskogen eller?
Och varför inte köra lite grus med TT som omväxling? Har du provat det och tröttnat eller vill du inte prova alls. Eller finns det inget grus där du bor heller? :rolleyes: :arsele :)

Jodå, det finns hoojar där jag bor, dock så finns det inga många som tilltalar mig.

Och jag har inget körkort och har aldrig kört motorcykel förut, så jag kan inte uttala mig om hur jag gillar gruskörning...

rabski skrev:
2424165 Jodå, det finns hoojar där jag bor, dock så finns det inga många som tilltalar mig.

Och jag har inget körkort och har aldrig kört motorcykel förut, så jag kan inte uttala mig om hur jag gillar gruskörning...
XT/TT-350 fungerar super på grus och asfalt. Jag körde mycket på små skogsvägar med den jag hade, underbar :)
Den är ganska snäll och "biter dig inte" på samma vis som en MC med mer hk. På XT'n sitter man uprätt med brett styr och det gör att körning i stan fungerar riktigt bra. "Offroaddäcken" som sitter på räcker gott för kraftiga nerlägg i cirkulationsplatser samt vanliga grusvägar. Köp och börja åka för att sedan skaffa något stort med mycket hk. jag kör på hela 45hk sedan -89 :D

TT 350 är en enduro. Alltså svårt att finna exmplar som är LV-reggade, det finns LV-reggade TT 350. Jag har sätt såna på blocket men dom är tyvär inte så vanliga, XT 350 är den vanliga LV-reggade verisonen.

Jag har en Suzuki DR 350 som nog kan gämföras rätt bra. Man får växla ofta och toppfarten räcker bara för att köra i innerfilen på motorvägen. Men vad gör det? Det är ju olagligt att köra fortare en 110km/h :rolleyes:

rabski skrev:
2422562 Hoj.

Jag funderar på att köpa mig en Yamaha TT 350 -91, och den kommer endast att användas på landsväg.

Och då är min fråga, hur är denna på landsväg?

jag har ingen hojj sedan innan så detta kommer blir min första, och tyckte denna verkar vara ok som förstahoj.

/Robin

Hoppas att du förstår att den inte har gått 600mil:) ELLER? :confused:
och om du ändå ska lägga 16.500 varför inte en 600cc för samma pris, slipper du byta när du tröttnar.Övrigt ett bra val av hoj att känna på grus och Asfalts vägar :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back